کد خبر: ۸۵۱۳۵
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵
استاد صفرپور هادی سیاسی بسیج
جهاد به معنای قیام در راه خداست « قل انما اعظکم به واحده اَن تقوموا الله »جهاد مبین و ممیز هدایت و ضلالت است هدایت یعنی کفر ورزیدن به طاغوت و نفی بندگی غیر از خدا
به گزارش تنویر لامرد، ماموریت تمامی انبیاء  الهی بر اساس آیه « و لقد بعثنا فی کل امةِ رسولاً اَن اعبد الله واجتنبوا  الطاغوت » (1) دعوت به بندگی خدا و پرهیز و عدم تبعیت از طاغوت بوده است و در مقابل این دعوت به استناد آیه « ما ارسلنا فی قریهِ من نذیر اِلاقال مترفوها اِنا بما ارسلتم به کافرون »(2 باند قدرت و ثروت احساس خطر کرده و برای حیات و بقای خود با تمام توان از در تهدید و تطمیع در آمدند . و برای همین هم هست که حضرت موسی را به دریای نیل رانده و حضرت عیسی را به صلیب محکوم و حضرت ابراهیم به آتش افکنده می شود و پیامبر اسلام (ص) نیز در این مدت 23 سال چقد رنج ها و ناملایمات و نبردها  را به جان خریدند و در مقابل معامله گران : فرمودند اگر ماه را در دست راستم و خورشید را در دست چپم قرار دهید از هدف و ماموریت خودم دست بر نمی دارم ، اولین قدم مسلمانی شهادت به لا اِله اِلا الله است  و  اول هم کلمه « لا اِله» آمده و بعد« اِلا الله» بدین معنا که تا از تمامی اِله های درونی و بیرونی نگذری به توحید «الله» نخواهی رسید .

تحلیلی بر جهاد کبیر

و یک جنگ نا متقارن بین حق و باطل که از هابیل و قابیل که تا عصر حضرت مهدی (عج) ادامه خواهد یافت ، شروع شده و در این نبرد پیروزی حق ضمانت شده است زیرا که اِن الباطل کان«زهوقا»(3) است .

البته ورود به این میدان نبرد و تحمل هزینه های آن کار هر مدعی سست عنصر و اراده ای نیست و تاریخ شهادت می دهد خیلی از بزرگان و خواص هر چند که در جهاد اصغر پیشرو بوده اند ولی در جهاد اکبر و کبیر مردود شده اند و بعضی نیز راه عافیت طلبی

و دنیا طلبی ، بندگی خدا ، و طاغوت را با یکدیگر قابل جمع دانسته.

بقول قرآن کریم :« ما جعل الله لرجل من قلبین جو فی»(4) مردود است . و خداوند این چنین افرادی را لعن و نفرین و نکوهش نموده است .

این جهاد مقدس گاه با جنگ سخت و گاه با جنگ نرم صورت می گیرد .

جهاد به معنای قیام در راه خداست « قل انما اعظکم به واحده اَن تقوموا الله »(5)جهاد مبین و ممیز هدایت و ضلالت است هدایت یعنی کفر ورزیدن به طاغوت و نفی بندگی غیر از خدا ، فمن یکفر باالطاغوت و یومن بالله فقد استمسک بالعروة الوثقی (6) و ضلالت یعنی تبعیت از طاغوت و عدم تبعیت از خدا ، و الذین کفروا اولیائهم الطاغوت یخر جونهم من النور الی الظلمات ...» (7) است کلمه مقابل قیام . « قعود » است . کسانیکه دل در گرو طاغوت یا درصدد آشتی و سازش اند آیا نمی دانند « لا یستوی القاعدون من المومنین غیرا ولی الضرر ...فضل الله المجاهدین علی القاعدین اجراً عظیما » (8)که مجاهدین بر قاعدین نزد خدا برتری دارند آیا مجاهدین و قاعدین یکی هستند ؟ امروز مصداق کامل طاغوت ، جبهه استکبار جهانی به رهبری آمریکای جنایتکارست که بفرموده حضرت امام راحل شیطان بزرگ می باشد .

بنابراین جنگ با طاغوت درون ( نفس ) جهاد اکبر ، جنگ سخت با طاغوت برون، جهاد اصغر و جنگ نرم با طاغوت برون «جهاد کبیر » نامیده شده است جهاد کبیر در عرصه های فکری فرهنگی نیز تجلی و ظهور پیدا می کند مقام معظم رهبری در سوم خرداد در دیدار با فرماندهان و دانشجویان دانشگاه امام حسین (ع) با استناد به آیه « و لا تطع الکافرین و جاهدهم جهاد کبیرا »(9)

عدم تبعیت از آمریکای جنایتکار و مقاومت و ایستادگی در این راه از مصداق های جهاد کبیر معرفی نموده است و گفتمان جدیدی در مفاهیم قرآنی در سطح جامعه مطرح و دلسوزان و وفاداران به انقلاب اسلامی خواستند که با روشنگری و تبین و آشنا کردن ذهن ها با اعماق ژرفای حقایق به شعار های انقلاب همت بگمارند .

زیرا که « ولن ترضی عنک الیهود و الانصاری حتی تتبع ملتهم »(10) این آیه صراحت دارد که یهود ( رژیم صهیونیستی امروز ) و نصاری ( آمریکا ) به هیچ وجه از شما راضی نمی شوند مگر اینکه تابع آیین و مسلک آنان شوید .

چه شده است که امروز بعد از گذشت سی و هفت سال از پیروزی انقلاب اسلامی ، انقلابیون دیروز و ساز شکاران امروز ، قائمین دیروز و قاعدین امروز ، غیوران دیروز و دیا ثت پیشگان امروز ، چگونه به این معامله و سازش با آمریکای جنایتکار راضی شده اند و از برجام هسته ای چه نتیجه ی قابل ارائه دیده اند که بدنبال برجام 2 و 3 و ... هستند، ملت ما بخوبی می دانند نتیجه نهایی اسلام منهای انقلاب با اسلام منهای برائت ، اسلام منهای مقاومت ، اسلام منهای جهاد ، اسلام منهای قدرت ، یا اسلام رحمانی همان اسلام آمریکایی است که عده ای پشیمان شده و عافیت طلب برای چند صباحی قدرت و ریاست و چند رأی بیشتر آن هم به بهانه برطرف نمودن مشکلات اقتصادی کشورحاضرند از گفتمان حضرت امام و رهبری عبور کنند و عزت و آبروی خود را به پای دشمنان این مرز و بوم قربانی نمایند . باید برای چندمین بار این تجربه را با چه قیمتی کسب کرد لااقل در دوره اصلاحات و در زمانی که رئیس جمهور محترم بعنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی و سرپرست تیم مذاکره کننده با کشورهای غربی دو سال صنعت هسته ای پلمپ شد آیا غربی ها به تعهدات خود عمل نمودند امروز هم بعد از گذشت 5 ماه از اجرایی شدن برجام ، بنا به اعتراف مسئولین امر بعد از اینکه ایران به تمام تعهداتش عمل نموده آنها هنوز دارند بد عهدی و کار شکنی می کنند .

ولی ملت مسلمان و مبارزو خستگی ناپذیر ایران اسلامی سی و هفت سال است که طوق بندگی و بردگی آمریکا را شکسته و هزینه آن را هم با شجاعت و ایستادگی تمام پذیرفته و علیرغم همه تهدیدات و تحریم ها با عزت و سربلندی به پیشرفت های قابل توجهی در ابعاد سیاسی ، نظامی ، تکنولوژی رسیده و بعنوان قدرت اول منطقه غرب آسیا بنا به اعتراف خود آمریکایی ها در آمده است و می رود که در این پیچ تاریخی نقش تاثیر گذاری ایفا نماید . این مردم ولایتمدار و انقلابی بر خلاف برخی از مسئولین عافیت طلب ، خسته و بریده تنها راه سعادت و پیشرفت مادی و معنوی ایران اسلامی را در توکل به قدرت لایزال الهی و پیروی از منویات مقام معظم رهبری ابن عبد صالح خدا می دانند زیرا که هیچ ملتی در تاریخ بدون تحمل هزینه به استقلال و عزت و پیشرفت و رفاه و سربلندی نرسیده است

مکروا و مکر الله و الله خیر الماکرین

تهیه کننده : غلامرضا صفرپور : مدرس دانشگاه

پی نوشت های قرآنی :

1-نمل : 36 / 2سبا :34 /3-اسراء :81 / 4احزاب :41 / 5-سبا :46 / 6-بقره:256 / 7 بقره :257/ 8- نساء :95 / 9- فرقان : 52 / 10- بقره :120


نام:
ایمیل:
* نظر: