پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۴:۱۲:۲۹
کد خبر: ۸۵۳۵۳
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۹
نماینده ولی فقیه در استان فارس:
نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه اثر هنری پایدارترین اثر در تاریخ است، گفت: هنرمندان و شاعران باید زیبایی‌های انقلاب اسلامی را در قالب هنر به جهانیان عرضه کنند تا ارزش‌های انقلاب پایدار بماند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج هنرمندان فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس شامگاه شنبه در مراسم ضیافت که با حضور مسئول سازمان بسیج هنرمندان فارس ، جمعی از مسئولان فرهنگی وهنری و جمعی از شاعران استان فارس برگزار شد، اظهار داشت:اثری که هنرمند خلق می‌کند پایدارترین اثر در تاریخ است و شاعران و هنرمندان می‌توانند زیبایی‌های انقلاب را در قالب هنر به جهانیان عرضه کنند.

وی با اشاره به غنای شیراز و استان فارس در بحث شعر گفت: استان فارس با ظرفیت و غنایی که در شعر انقلاب و آئینی دارد می‌تواند در این زمینه در سطح ملی و بین‌المللی سرآمد شود و توقعی که از شیراز و استان فارس در این زمینه است از هیچ منطقه دیگری نیست.

آیت‌الله ایمانی در پاسخ به گلایه برخی از شاعران برای محدود کردن عرصه برای فعالان فرهنگی افزود: انتظار اینکه کاری بدون مانع انجام شود انتظاری بی‌نتیجه است و قدرت پرواز شما و زیبایی هنر در سختی‌ها و مشکلات نمودار می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه هنر و فرهنگ با سختی عجین شده است، خاطرنشان کرد: از گذشته تا قیامت نمی‌توان یک فضای صد در صد آماده را پیدا کرد تا یک هنر فاخر در آن خلق شود.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: خلق اثر هنری زمانی به بهترین شکل انجام می‌شود که تمام وجود هنرمند احساس درد و رنج کند و هرکس فهم و اندیشه‌اش بیشتر باشد مسئولیتش نیز بیشتر است.

وی با اشاره به سیاست‌زدگی تمامی مسائل جامعه از جمله عرصه فرهنگ بیان کرد: وقتی مسائل سیاسی جایگزین همه مسائل شود فرهنگ و هنر قربانی می‌شود و چهره‌های بلند و شایسته فراموش و کنار زده می‌شوند، این مسئله‌ای است که رنج آن تمام وجود مرا فراگرفته است.

آیت‌الله ایمانی با اشاره به اینکه در تمام دوران مسئولیتش مسئله فرهنگ دغدغه‌اش بوده است، گفت: کارهای مختلفی در طول 37 سال خدمت انجام داده و هشدارهای لازم را داده‌ام اما گاهی براداران راه و مسیر دیگری می‌روند.

 

 

بنا بر این گزارش، احد ده‌بزرگی، غلامرضا کافی، زهرا اسکندری، مرضیه مرادی و سید محمد امین جعفری از شاعران جوان و پیشکسوت استان فارس در این مراسم به شعرخوانی پرداختند.

 

 

انتهای پیام/ 22422

نام:
ایمیل:
* نظر: