پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۲۱:۴۲:۴۳
کد خبر: ۸۵۶۹۰
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۳
منتظری:
رئیس سازمان بسیج هنرمندان در آیین همپای جلودار ‌گفت: مرحوم سبزواری، از ستارگان پرفروغ آسمان علم و ادب ایران بود.

به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی بسیج هنرمندان فارس، مراسم گرامی داشت پدر شعر انقلاب، استاد حمید سبزواری با عنوان " همپای جلودار"  و با حضور سردار نقدی، رئیس بسیج مستضعفین؛ غلام‌رضا منتظری، مسئول سازمان بسیج هنرمندان؛ محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری وچهره های ادبی و مقامات کشوری در تالار سوره حوزه هنری برگزار و از خانواده استاد سبزواری تجلیل شد.  

 

بنا بر گزارش خبرنگار حاضر در این مراسم، در ابتدا غلام‌رضا منتظری،‌ رئیس سازمان بسیج هنرمندان، بیان كرد: هر از گاهی در آسمان علم و ادب ایران،‌ ستارگان پرفروغی طلوع می كنند كه چراغ راه می شوند و حتی هنگامی كه چراغ عمرشان به خاموشی می رود،‌ آثار مانا و ارزشمند آن ها سخن آغاز می كنند و به دیگران نشان می‌دهند كه چگونه باید زیست و چون باید رفت.

 

وی ادامه داد: از مصادیق بارز این موضوع،‌ حمیدِ شعر انقلاب است كه حیات علمی و فرهنگی و آثار درخشانی داشت كه ولی امر مسلمین كه از نعمت خدادادی هنر بهره وافر دارد،‌ با واژگانی فاخر از او یاد كرده و عنوان پدر شعر انقلاب را به او دادند.

 مرحوم سبزواری، حمیدِ شعرِ انقلاب بود/ مجموعه آثار استاد هرچه زودتر منتشر شود

منتظری تاكید كرد: حالا با رفتن این شخصیت،‌ بر ماست كه به ادامه و احیای نام حمید سبزواری اهتمام بورزیم و اصرار داشته باشیم كه مجموعه آثارش هرچه زودتر منتشر شود و به دست مخاطبان برسد تا شاید قدمی هرچند كوچك در راه تحقق اهداف این شاعر بزرگ برداریم.

 

 

گفتنی است، مراسم گرامی داشت پدر شعر انقلاب، استاد حمید سبزواری با عنوان " همپای جلودار" به همت سازمان بسیج هنرمندان وبا همکاری حوزه هنری برگزار گردید. 

 



انتهای پیام/ 224224

نام:
ایمیل:
* نظر: