پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۹:۴۶:۴۳
کد خبر: ۸۵۶۹۱
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۶
سردار نقدی:
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: استاد سبزواری، قدم به قدم و لحظه به لحظه‌ انقلاب را سرود.

به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی بسیج هنرمندان فارس، مراسم گرامی داشت پدر شعر انقلاب، استاد حمید سبزواری با عنوان " همپای جلودار" و با حضور سردار نقدی، رئیس بسیج مستضعفین؛ غلام‌رضا منتظری، مسئول سازمان بسیج هنرمندان؛ محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری وچهره های ادبی و مقامات کشوری در تالار سوره حوزه هنری برگزار و از خانواده استاد سبزواری تجلیل شد.  

 

بنا بر گزارش خبرنگار حاضر در این مراسم، سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در سخنانی بیان كرد: مرحوم استاد سبزواری قدم به قدم و لحظه به لحظه انقلاب را سرود و حالا لازم است كه جوانان مسیر او را ادامه دهند.

 وی با بیان اینكه عرصه هنر، عرصه رقت قلب است، اظهار داشت: هنرهایی كه مانند شعر از صنعت بهره مند نیستند و به وجود خود هنرمند وابسته هستند نیازمند قلب رقیق هنرمندان هستند و گاهی هنرمندان به خاطر این رقت قلب، توانایی نه گفتن را ندارند و به دلیل فشارهای زورگویان و طمعكاران، دچار لغزش‌هایی می‌شوند؛ اما مرحوم سبزواری از كسانی بود كه در راه انقلاب ثابت قدم بود و با تحمل سختی‌های بسیار در راه مبارزه با ظلم و استبداد اشعار جریان‌سازی را سرود.

 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تاكید بر اینكه شاخصه بزرگ استاد سبزواری این است كه در اوج هنر كوچك‌ترین لغزشی در مسیر حقیقت پیدا نكرد، افزود: الگوی رفتاری ایشان درس بزرگی برای همه كسانی است كه می خواهند دو خصوصیت هنر و انقلابی گری را توامان داشته باشند.

 

وی با بیان اینكه اسوه بزرگی را در عرصه ادب و شعر از دست دادیم، گفت: باید برای تبیین آرمان‌ها و نشر ایده‌های او تلاش كنیم، یكی از این تلاش‌ها انتشار آلبوم سرودها و كتاب‌های این شاعر است كه درصددیم شهریورماه دیوان اشعار استاد حمید سبزواری به همت دوستان ما و همكاری خانواده ایشان تهیه و منتشر شود، همچنین 160 سرود استاد تا جایی كه در آرشیو صدا و سیما موجود بوده است جمع آوری شده و در آلبومی در دسترس علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

 

سردار نقدی ادامه داد: روزی كه به محضر استاد شرفیاب شدیم، من آنجا یك رباعی در وصفشان خواندم كه در این مراسم هم مناسب است آن رباعی را بخوانم:

 

شیخ الشعرای انقلاب است استاد حمید سبزواری

 

شعر و سخنش زلال و ناب است، چون نهر روان به سبزه زاری

 

دانی ز چه رو به دل نشیند، اشعار بلند و نغز استاد

 

دلداده‌ی پور بوتراب است، استاد حمید سبزواری

 


انتهای پیام/ 224224

 

نام:
ایمیل:
* نظر: