پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۵:۰۱:۰۰
کد خبر: ۸۵۷۶۷
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷
سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس از برگزاری مراسم لیالی قدر در بیش از یک هزار و ۲۰۰ کانون استان خبر داد و گفت: آئین سوگواری شهادت مولای متقیان امیرالمومنین (علیه السلام) نیز درحال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار پایگاه بسیج علمی فارس به نقل از خبرگزاری شبستان ، رضا باقری، سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس امروز (5تیر) ضمن تشریح برنامه های کانون های مساجد استان در لیالی قدر، در جمع خبرنگاران گفت: همزمان با فرارسیدن شب های پرفیض قدر و حضور گسترده و پرشور مومنین و مومنات در مساجد، برنامه های ویژه ای از سوی اصحاب کانون های مساجد از جمله احیاء و شب زنده داری، زمزمه دعاهای وارده ازجمله جوشن کبیر و ابوحمزه ثمالی همراه با تلاوت قرآن و تفسیر آیات وحی توسط ائمه جماعات برگزار می شود. 

وی، از اهدای ثواب «تلاوت نور» در شب های 19 الی 21 رمضان به ساحت مقدس مولای متقیان حضرت امیرالمومنین علی (علیه السلام) خبر داد و افزود: به منظور ترویج فرهنگ علوی و انس و الفت جوانان و نوجوانان با ائمه اطهار (علیهم السلام) همزمان با ایام شهادت امیرمؤمنان حضرت علی (علیه السلام)، زیارت امین الله در روز 21 ماه مبارک رمضان مصادف با شهادت آن امام همام در کانون های مساجد قرائت می شود که با مرثیه خوانی و عزاداری همراه خواهد بود.

سرپرست نمایندگی خبرگزاری شبستان فارس ضمن گرامیداشت یاد سربازانی که در واقعه سقوط اتوبوس به دره نی ریز، افزود: همچنین در این لیالی قدر ضمن برگزاری مراسم عزاداری و تلاوت قرآن برای به حق پیوستگان، برای شفای سربازان بستری در بیمارستان ها نیز دعا خواهد شد.

باقری خاطرنشان کرد: نمایشگاه های کتاب، مسابقات کتابخوانی با موضوع زندگینامه حضرت علی (علیه السلام) و حفظ سوره قدر برای نونهالان و کودکان، نشست بصیرت افزایی و خوشنویسی آیات قرآن به خصوص سوره قدر نیز از جمله برنامه های کانون های مساجد در این مناسبت است. 

وی از برگزاری گسترده ویژه برنامه های ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: بیش از یک هزار و 200 کانون فرهنگی هنری مساجد استان فارس با اجرای برنامه های معنوی و فرهنگی میزبان میهمانان ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان هستند.

نام:
ایمیل:
* نظر: