شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۸:۳۱:۵۳
کد خبر: ۸۶۵۳۲
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۹
به مناسبت روز قلم
به مناسبت 14 تیرماه روز قلم، جمعی ازنویسندگان استان فارس بیانیه را به همین مناسبت منتشر نمودند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج هنرمندان فارس، به مناسبت 14 تیرماه روز قلم وگرامیداشت اهالی قلم، جمعی از نویسندگان واعضای شورای انجمن داستان بسیج هنرمندان فارس بیانیه ایی را منتشرنمودند.

متن این بیانیه بدین شرح می باشد:

 

" ن والقلم

بسم الله الرحمن الرحیم

روز قلم و بیانیه ی جمعی از نویسندگان استان فارس

امروز را در تقویم ایران زمین، با نام « قلم » می شناسیم. و چه عنوان زیبایی... زیبا و با شکوه به قدر "ن والقلم وما یسطرون... "که کلام وحی و حجت حق است. از همین جاست که ارزش و جایگاه قلم، نمود دیگری پیدا می کند. قلمی که روشنگر است و تجلی روشنایی. در ساحت نوشتن و کتابت است که یخرجهم من الظلمات الی النور اتفاق می افتد. از پنجره ی قلم و علم و دانش است که جهل و جمود رنگ می بازد و طلیعه ی صبح  روشنگری نوید داده می شود.

هنر فاخر داستان نویسی در جهان قلم، ارزش و جایگاه خود را دارد. هنری که سر و کارش با روح و روان و تربیت بشر است و بسیار مورد توجه خدای متعال... مگر قصه های قرآنی، دلیل مبرهنی بر توجه ویژه ی خداوند  به این هنر فاخر نیست؟ و مگر نه این است که خداوند در این وادی نیز دست هنر  و‌ هنرمند را گرفته تا نسل به نسل بشر آیین چگونه نوشتن را چه از حیث غنای محتوی با هدف ترویج اخلاق و افکار سالم و چه از جنبه ی تکنیک نگارش، به  بنده اش بیاموزد؟

با این اوصاف، تکلیف قلم روشن است. قلم متعهد می شود به نیک اندیشیدن و خوب نوشتن. متعهد به حفظ ارزش های انسانی و ترویج مشی و روشی که انسان را همواره از جهل و ظلمت گناه و آلودگی به بهشت بهتر زیستن سوق می دهد.

قلم متعهد، متعهد به شرف و کرامت انسانی است. آگاهی بخش است و اندرز دهنده. ترویج فساد نمی کند. عزت و آزادی و آزادگی را پاس می دارد.

قلم متعهد مست است اما بد مست نیست...

بسیار خوشحالیم که این روز فرخنده را به مردم و خاصه اهالی قلم و دنیای کتاب تبریک گفته و در این روزهای پایانی ماه میهمانی خدا، از آن قادر بی همتا بخواهیم که همواره این قبیله ی عاشق را یار و همراه باشد... ان شاءالله  

 

 جمعی از نویسندگان استان فارس

۱/ اکبر صحرایی ۲/  حمید اکبر پور ۴/ بیژن کیا ۵/ محمد محمودی نورآبادی ۶/ هادی بهروز ۷/ آرزو مهبودی ۸/  سید حسن حسینی ارسنجانی."



انتهای پیام/ 224224

 

نام:
ایمیل:
* نظر: