گزارش
نشست روشنگری و بصیرتی
نشست
boletنشست روشنگری و بصیرتی
حوزه امام جواد(ع)سرچهان
یادداشت و گفتگو
همیشه پایِ «امام رضا» در میان است!
دل نوشت مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان فارس؛
boletهمیشه پایِ «امام رضا» در میان است!
سالهاست در فضای شهدا هستم و آرزویم شهادت است
مصاحبه با همسر اولین طلبه شهید مدافع حرم محمد مسرور
boletسالهاست در فضای شهدا هستم و آرزویم شهادت است
کد خبر: ۸۷۰۲۰
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۳
دکتر حبیب زاده در افتتاحیه طرح یاوران ولایت:

به گزارش خبرنگار سازمان بسیج دانش آموزی استان فارس به نقل از سایت بیست ، قاسم حبیب زاده در نشست خبری خود با خبرنگاران اصفهان که در حاشیه ی افتتاح طرح یاوران ولایت بسیج دانش‌آموزی در اردوگاه شهید بهشتی اصفهان برگزار شد، بیان داشت: حدود دو سال است که راهبرد دانش‌آموز محوری را در برنامه‌ها ی بسیج دانش آموزی قرار داده‌ایم.

وی اضافه کرد: در گذشته در مدارس متوسطه مدیران فرمانده بسیج دانش‌آموزی بودند، اما در رویکرد جدید سازمان، برای هویت بخشی به دانش آموزان امورات بسیج را بر عهده دانش آموزان قرار داده‌ایم چرا مه معتقدیم هویت بخشی به دانش آموزان فقط با واگذاری کارهای اجتماعی، فرهنگی و مسئولیتی به خود دانش‌آموز شکل می گیرد .

جانشین سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور با تاکید بر افزایش سطح کمی و کیفی دوره های آموزش طرح یاوران ولایت ، اظهارکرد: امسال این طرح را هم‌زمان در سراسر کشور برگزار کرده‌ایم که افتتاحیه آن در اصفهان توسط سردار نقدی ریاست سازمان بسیج مستضعفین انجام گرفت.

وی با اشاره به اینکه دوره ها ی طرح یاوران ولایت در شهرهای مشهد،همدان و ایلام نیز در حال برگزاری است، یادآور شد: تا دهم شهریورماه سالجاری تمام استان های کشور این دوره ها را برگزار خواهند کرد.

حبیب زاده ادامه داد: امسال به ازای هر دبیرستان ۶ نفر آموزش خواهند دید تا به‌عنوان یک گروه آموزش‌دیده از ابتدای سال تحصیلی آینده امور بسیج دبیرستان خود را مدیریت کنند، البته در سال‌های گذشته سه نفر از هر مدرسه در این سطح آموزش داده می‌شدند.

وی تاکید کرد: در کل کشور 104 هزار و 500 نفر از دانش آموزان در طرح یاوران ولایت شرکت می کنند که حدود 17 هزار و 500 نفر از آنها دوره ی 6 روزه فرماندهی و 85 هزار نفر به عنوان اعضای شورای بسیج دانش آموزی دوره های 3 روزه را سپری خواهند کرد.

جانشین سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور گفت: 2 هزار نفر از مجموع فرماندهان را به عنوان فرماندهان پیشرو در قم آموزی متمرکز خواهیم داد.

حبیب زاده بابیان اینکه تلاش داریم تا دانش آموزان به معنای واقعی کلمه فعالیت اجتماعی را در مدرسه تمرین کنند، تصریح کرد: عدم انجام فعالیت‌های اجتماعی توسط دانش آموزان در مدارس حلقه مفقوده‌ای در آموزش‌وپرورش است.

وی ادامه داد: عدم یادگیری مهارت‌های اجتماعی ازجمله عوامل آسیب‌های اجتماعی تهدیدکننده دانش آموزان است که در حال حاضر نمی‌توان این مهارت‌ها را در لابه‌لای کتاب و چهاردیواری مدارس آموزش داد.

جانشین سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور از رونمایی کتاب کار در مراسم آغاز طرح یاوران ولایت خبر داد و اظهار کرد: این کتاب که در اختیار فرماندهان بسیج دانش‌آموزی پیشگامان قرار می‌گیرد در واقع تقویم اجرایی برای فرماندهان است تا بدانند در مناسبت های مختلف ملی و مذهبی چه برنام ههایی را برگزار کنند.

وی یکی از تهدیدهای موجود برای دانش آموزان مدارس را ولنگاری در فضای مجازی خواند و تاکید کرد: دشمنان در این فضا به دنبال ایجاد احساس ناامیدی، یاس و سرخوردگی از آینده کشور بین جوانان هستند، بنابراین حضور دانش آموزان در این فضا را باید کنترل کرد همان‌طور که کشورهای دیگر هم این کار را انجام داده‌اند .

حبیب زاده اضافه کرد: برای مقابله با تهدیدهای فضای مجازی طرح درسی با عنوان سواد رسانه‌ای را در دوره‌های آموزشی بسیج دانش‌آموزی در نظر گرفته‌ایم که برای کارایی بیشتر از هر شهرستان یک نفر را در حوزه فضای مجازی آموزش داده می‌شود تا پس از فراگیری مباحث آن‌ها را به دیگر دانش آموزان انتقال دهد
نام:
ایمیل:
* نظر: