شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۸:۴۲:۰۲
کد خبر: ۸۷۶۰۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان فارس:
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان فارس از راه‌انداری ۱۰ مرکز سنجش الکترونیک در این استان همزمان با هفته ملی مهارت خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج علمی به نقل از خبرگزاری تسنیم ،  ،حشمت کوشکی پیش از ظهر ادیروز در نشست خبری با بیان اینکه همزمان با هفته ملی مهارت 10 مرکز جدید سنجش الکترونیک در استان فارس راه‌اندازی‌ می‌شود، اظهار داشت: این مراکز در شهرستان‌های آباده، ارسنجان، جهرم، خرم‌بید، لارستان، نورآباد ممسنی، خرامه، استهبان، نی‌ریز و سروستان راه‌اندازی می‌شود و پیش از این نیز مرکز سنجش الکترونیک شیراز افتتاح و به بهره‌برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه از دوم تا ششم مرداد ماه نمایشگاه «مهارت، امید و اقتصاد مقاومتی» در شیراز برپا می‌شود افزود: روز یکشنبه سوم مرداد ماه مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان زرین‌دشت افتتاح می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان فارس از برگزاری جشن «مهارت و کارآفرینی» با حضور 700 نفر از خانواده فنی و حرفه‌ای استان فارس در تاریخ 5 مردادماه خبر داد و خاطرنشان کرد: در این جشن از کارآموزان و مربیان برتر تجلیل به عمل می‌آید و 20 دستگاهی که در راستای آموزش تقاضا محور با آنها تفاهم‌نامه امضا شده در این جشن معرفی می‌شوند.

وی با بیان اینکه در چهار ماهه امسال بیش از 4.5 میلیون نفر ساعت آموزش به متقاضیان ارائه شده است گفت: 2 میلیون و 485 هزار و 248 نفر ساعت آموزش در مراکز دولتی و 2 میلیون و 103 هزار و 198 نفر ساعت آموزش در آموزشگاه‌های خصوصی ارائه شده است.

کوشکی با بیان اینکه آموزش‌های دولتی در 290 کارگاه آموزشی و در قالب 351 رشته ارائه شده است افزود: عملکرد این سازمان در اداره سنجش در 4 ماهه نخست امسال 38 هزار و 290 نفر بوده است.

وی با بیان اینکه حدود 50 مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی و 800 آموزشگاه بخش خصوصی در استان فارس فعالیت می‌کنند، عنوان کرد: از بین حدود 50 مرکز دولتی 27 مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای ویژه برادران، 15 مزکز ویژه خواهران و 6 مرکز دو منظوره است که 245 مربی آقا و 95 مربی خانم در این مراکز به ارائه آموزش‌های لازم می‌پردازند.

کوشکی با بیان اینکه در ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تقاضا و سفارش محوری به جای عرضه محوری مدنظر ماست، گفت: امروز مسیر حرکت ما به این سمت رفته که متقاضیان به دنبال چه آموزش‌هایی هستند بنابراین در این راستا با 20 دستگاه دولتی تفاهم‌نامه مشترک امضا شده است.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه با قطار شهری شیراز و مشهد برای ارائه آموزش به 100 نفر و به کارگیری آنها در سازمان قطار شهری اظهار داشت: در زمینه توانمندسازی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان تفاهم‌نامه‌هایی با دانشگاه آزاد شیراز، دانشکده مکانیک دانشگاه شیراز و غیره بسته شده و در 4 ماهه امسال 66 هزار و 801 نفر ساعت آموزش به دانشجویان ارائه شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان فارس بیان کرد: به دنبال توسعه آموزش‌ در صنایع و صنوف مختلف هستیم بنابراین با 22 اتحادیه صنفی تفاهم‌نامه آموزشی امضا کرده‌ایم و سال گذشته نخستین مرکز جوار اصناف کشور را در اتاق اصناف استان فارس راه‌اندازی کردیم و 4 مرکز جوار اصناف دیگر نیز به زودی در شهرستان‌های استان راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره به تشکیل شورای مهارت و اشتغال در 11 شهرستان استان فارس افزود: در راستای حمایت از بخش خصوصی در تمام تفاهم‌نامه‌ها آموزشگاه‌های بخش خصوصی در نظر گرفته شده‌اند، آموزش‌های موازی به حداقل رسیده است و در صورت نیاز فضای مازاد بخش دولتی به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

کوشکی با بیان اینکه 2 هزار و 382 نفر در 31 حرفه در مرحله شهرستانی مسابقات مهارت و 239 نفر در 27 رشته در مرحله استانی این مسابقات شرکت کرده‌اند اظهار داشت: سال گذشته دو نفر از استان فارس در مسابقات جهانی مهارت در کشور برزیل موفق به کسب دیپلم افتخار شدند.

وی با بیان اینکه براساس آمار در سال گذشته 1028 نفر که در مراکز دولتی و 943 نفر که در آموزشگاه‌های خصوصی آموزش دیده‌اند مشغول به کار شده‌اند خاطرنشان کرد: جوشکاری، ام دی اف، ساخت پنجره یو پی وی سی، برق و الکترونیک جز رشته‌های پر متقاضی و رشته‌هایی مثل انرژی خورشیدی، گوهر تراشی و پی ال سی جز رشته‌های جدید محسوب می‌شوند.

نام:
ایمیل:
* نظر: