جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۸:۱۰:۱۱
کد خبر: ۸۷۸۴۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۰
رئیس دهمین دوره همایش زنگ تفریح دانشگاه شیراز:
رئیس دهمین دوره همایش زنگ تفریح دانشگاه شیراز گفت: برگزاری همایش زنگ تفریح بستری برای کشف استعدادهای دانش‌آموزان است که این مهم از طریق دانشگاه شیراز برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری به نقل از خبرگزاری تسنیم ، سیده زهره عظیمی‌فرد بعدازظهر دیوز در جمع خبرنگاران اظهار داشت:با توجه به اینکه دانشگاه شیراز مبدع این اقدام بزرگ فرهنگی است تاکنون در دو دوره  به صورت همزمان در دانشگاه‌های شیراز و ابن سینا همدان برگزار شده که امسال با حضور 300 دانش‌آموز از استان فارس  در تالار فجر دانشگاه شیراز برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری این رویداد بزرگ فرهنگی آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با فضای دانشگاه است، افزود:در این همایش سه روزه که از ششم مرداد ماه امسال به مدت سه روز برگزار می‌شود سعی داریم روحیه خودباوری و خلاقیت دانش‌آموزان را تقویت کنیم. 

عظیمی‌فرد تصریح کرد: مجریان این طرح دانشجویان دانشگاه‌های شیراز، صنعتی و علوم پزشکی هستند که با حمایت دانشگاه شیراز، پارک علم و فناوری استان فارس و همچنین دفتر تحقیقات دانشجویی علوم پزشکی و ISC دانش‌آموزان را آموزش می‌دهند.

رئیس دهمین دوره همایش زنگ تفریح با بیان اینکه در سال‌های اخیر شاهد مشکلات مختلف دانش‌آموزان در انتخاب رشته دانشگاهی بوده‌ایم افزود: هجوم به سمت یک‌ رشته دانشگاهی آسیب‌هایی برای جامعه  به همراه دارد چراکه افراد یک جامعه باید در تمامی رشته‌های فنی مهندسی، علمی و پزشکی شرکت کنند. 

دبیر اجرایی دهمین دوره همایش زنگ تفریح در دانشگاه گفت: دانش‌آموزان این همایش از طریق ثبت‌نام اینترنتی اقدام به شرکت در این همایش کرده‌اند و با انجام امتحانات برای حضور در این همایش گزینش شده‌اند. 

پرستو خیامی بیان کرد: از بین 1074 متقاضی شرکت در این همایش 240 نفر از شیراز، 50 نفر از شهرستان‌ها و 10 نفر از دانش‌آموزان برتر عشایر انتخاب‌ شده‌اند.

وی تصریح کرد: در این همایش کارگاه‌های تخصصی آموزش‌هایی مانند ساخت ماکت‌های پزشکی، آشنایی دانش‌آموزان با مباحث اجتماعی و ساخت سازه با ماکارونی به آنان آموزش داده می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: