شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۲:۰۶:۴۲
کد خبر: ۸۸۳۱۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۹
فرماندار اقلید تاکید کرد
فرماندار اقلید صنایع کوچک و متوسط را رمز توسعه اقتصادی کشور خواند و حمایت مسؤولان در راستای رفع مشکلات صنعت و معدن این شهرستان و هدایت سرمایه‌گذاران به این منطقه را خواستار شد.

به گزارش سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری فارس به نقل از خبرگزاری فارس ، صادق کریمی عصر دیروز در هشتادویکمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان فارس که با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس به‌عنوان رئیس این کارگروه، مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و امور بین‌الملل استانداری فارس، قائم‌مقام سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس، مدیرکل تأمین اجتماعی فارس و برخی دیگر از مسؤولان و نیز مدیران عامل بانک‌های استانی، امام‌جمعه اقلید، معاون فرماندار، مسؤولان شهرستانی و برخی از صنعتگران در سالن شهید بهمن شریفی فرمانداری این شهرستان برگزار شد با تقدیر از مسؤولان استانی در برگزاری این جلسه به برخی از ویژگی‌های شهرستان اقلید اشاره کرد و اظهار داشت: اقلید یکی از بزرگ‌ترین شهرستان‌های شمال فارس با شرایط و فرصت‌های مناسبی برای رشد و توسعه در زمینه‌های مختلف است.

وی با اشاره به وجود راه‌آهن، طریق‌الرضا، آزادراه اصفهان - شیراز و در چهارراه قرار گرفتن، از وجود هشت شهرک صنعتی در این شهرستان و زیرساخت‌های لازم در این شهرک‌ها سخن گفت و حمایت مسؤولان در راستای بهره‌گیری از این ظرفیت و مساعدت برای رشد صنعتی و اقتصادی منطقه را خواستار شد.

کریمی به اهمیت صنایع کوچک و متوسط در تکاپوی اقتصادی و توسعه تولید داخلی اشاره و تصریح کرد: حمایت از این واحدها و رفع موانع و مشکلات آنان می‌تواند گامی مؤثر و اقدامی عملی در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی باشد.

فرماندار اقلید برگزاری جلسات متعدد و منظم کمیته عارضه‌یابی صنایع، راهنمایی و مشاوره سرمایه‌گذاران بخش صنعت بر اساس آمایش سرزمین، پیگیری برای ایجاد مرکز پارک علم و فناوری و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان، استقرار واحدهای خرد و کوچک در شهرک صنعتی، بازدید دوره‌ای از واحدهای صنعتی و معدنی این شهرستان، پیگیری گازکشی به 13 واحد صنعتی، انعکاس مسائل و مشکلات واحدها به معاونت برنامه‌ریزی این استان، تأکید بر سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی، معرفی واحدها برای حضور در کارگاه‌های آموزشی سرمایه‌گذاری و بهره‌وری در بخش صنعت و... را ازجمله اقدامات انجام‌شده در راستای توسعه صنعت و معدن این شهرستان برشمرد.

کریمی بالا بودن هزینه قیمت زمین در شهرک‌های صنعتی، عدم تعامل بانک‌های عامل و به اجرا گذاشتن وثایق بانکی، بالا بودن هزینه سوخت و انرژی، عدم توان پرداخت معوقات و جریمه‌های بانکی، عدم اختصاص یارانه به تولید و صنعت، عدم تجمیع واحدهای صنعتی، افزایش هزینه‌های جانبی به‌ویژه در بخش ماشین‌ها و تجهیزات تولید، عدم بازاریابی مناسب برای محصولات تولیدی و... را ازجمله مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی اقلید عنوان و بر لزوم حمایت در راستای رفع مشکلات صنعت و معدن این شهرستان تأکید کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: