يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۴:۴۰:۵۵
کد خبر: ۸۸۳۶۵
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲
آزمایشگاه کنترل غذا و دارو شهرستان جهرم به دستگاه اندازه‌گیری فلزات سنگین تجهیز شد
به گزارش سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری به نقل از خبرگزاری صدا و سیما  ، مدیر آزمایشگاه معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: به منظور کنترل کیفی انواع فراورده‌های غذایی، آشامیدنی، آرایشی، بهداشتی و محصولات باغی و کشاورزی ، آزمایشگاه معاونت غذا و دارو یک دستگاه تشخیص فلزات سنگین با دقت بالا خریداری کرده است.
تجهیز آزمایشگاه جهرم به دستگاه اندازه‌گیری فلزات سنگین
پرستان با اشاره به اینکه فلزاتی نظیر آهن ،مس، روی و منیزیوم چنانچه از حد مورد نیاز افزایش یابند سبب اختلال در رشد می‌شوند، افزود: فلزات سنگین دیگر همچون جیوه، سرب و کادمیوم عناصر حیاتی نبوده و اثرات سودمندی بر حیات ارگانیزم‌های زنده ندارند به طوری که تجمع آنها در بدن موجودات زنده سبب بیماری‌های خطرناک می‌شود.
وی با اشاره به اینکه این فلزات پس از ورود به بدن دیگر دفع نشده و در بافت‌هایی مانند چربی، عضلات، استخوان‌ها و مفاصل رسوب کرده، انباشته و جایگزین دیگر املاح و مواد معدنی مورد نیاز در بدن می‌شوند، خاطرنشان کرد: این خاصیت در گیاهان و ورود آن ها به زنجیره غذایی خطرات ناشی از آنها را دو چندان می‌کند.
 شهرستان جهرم یکی از قطب‌های مهم تولید خرما و مرکبات در کشور است و نصب و راه‌اندازی این دستگاه، می تواند ضامن سلامت مصرف کنندگان و رقابتی بودن محصولات غذایی، باغی و کشاورزی این شهرستان باشد.
نام:
ایمیل:
* نظر: