يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۹:۴۶:۰۹
کد خبر: ۸۸۶۷۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۰
در شیراز صورت گرفت
از کتاب «قطاری در آشپزخانه» در کتابخانه عبدالله خفیف شیراز رونمایی شد.

به گزارش سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری به نقل از خبرگزاری فارس ،شاعر مجموعه شعر «قطاری در آشپزخانه» شامگاه پنجشنبه در محفلی شاعرانه در جمع شاعران استان فارس اظهار داشت: من از کودکی به نوشتن دل‌نوشته می‌پرداختم و از حدود 6 سال پیش شعر را به‌صورت حرفه‌ای دنبال کردم.

شیرین ترابی گفت: من شاعری را با سرودن شعر کلاسیک آغاز کردم و بعد از مدتی به شعر سپید علاقه‌مند شدم و در این حوزه فعالیتم را ادامه دادم.

شاعر جوان استان فارس ادامه داد: در سال 1393 نخستین مجموعه شعرم به‌نام «برگ‌های احساس» توسط نشر پارلاق قلم به چاپ رسید و هزینه کسب‌شده از فروش این مجموعه شعری را به کودکان بی‌سرپرست و عقب‌مانده ذهنی اهدا کردم.

ترابی اضافه کرد: دومین مجموعه شعر من با نام «قطاری در آشپزخانه» توسط انتشارات مایا به چاپ رسید و در نمایشگاه کتاب تهران عرضه شد و امروز نیز در شهر شیراز و در کتابخانه عبدالله خفیف از این اثر رونمایی شد.

وی تصریح کرد: مجموعه شعر قطاری در آشپزخانه شامل 59 شعر سپید است و اساتید بزرگی مانند هرمز علی‌پور در مورد این اثر صحبت کرده‌اند.

شاعر جوان استان فارس بیان کرد: این کتاب همان‌طور که از اسمش مشخص شده، شامل دغدغه‌های ذهنی من در کنار کارهای آشپزی است و به‌این‌ترتیب بین کارهای هنری و خانه‌ام پلی زده ‌شده است.

ترابی افزود: من با این مجموعه شعر می‌خواهم به بانوان ایرانی بگوییم که در کنار کارهای خانه می‌توانند از طریق اثر هنری حضور اجتماعی خود را نشان دهند و در عرصه تولید فکر و فرهنگ سهیم باشند.

وی با اشاره به پیام‌های کتاب قطاری در آشپزخانه خاطرنشان کرد: این کتاب به بانوان این پیام را می‌دهد که آشپزخانه می‌تواند محل تولد اندیشه آن‌ها باشد و اندیشه آنان ‌مانند جوانه‌ای از آشپزخانه رویش و این شاعرانگی می‌تواند محیط خانواده آن‌ها را صمیمی‌تر نیز کند.

شاعر جوان استان فارس بیان داشت: نخستین کتاب من در واقع یک دل‌نوشته بود اما ‌مانند پله صعود شد و بستری برای شروع فعالیت هنری من فراهم کرد و با این نگاه به مسیر خود ادامه می‌دهم و سعی می‌کنم گام‌به‌گام بهتر شوم.

ترابی در پایان گفت: کار دیگری با عنوان «واژه به واژه، خط به خط» با همکاری 12 نفر از شاعران دیگر به چاپ رسانده‌ام و در آن پنج شعر من به چاپ رسیده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: