شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۹:۱۸:۲۲
کد خبر: ۸۹۱۷۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰
دبیر کنفرانس فیزیک ایران خبر داد :
دبیر کنفرانس فیزیک ایران گفت: کنفرانس سالانه فیزیک ایران از یکم تا چهارم شهریورماه در دانشگاه شیراز برگزار می‌شود.

به گزارش سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری به نقل از خبرگزاری فارس ، ، محمود مرادی بعدازظهر دیروز در نشست خبری «کنفرانس سالانه فیزیک ایران» در دانشگاه شیراز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کنفرانس سالانه فیزیک ایران سالانه در یکی از دانشگاه‌های ایران برگزار می‌شود که امسال دانشگاه شیراز از یکم تا چهارم شهریورماه میزبان این کنفرانس خواهد بود و آیین گشایش آن رأس ساعت 9:30 صبح در تالار حکمت دانشگاه شیراز برگزار خواهد شد.

این مسؤول گفت: این کنفرانس میزبان حدود یک‌هزار نفر از علاقه‌مندان به علم فیزیک است که حدود 800 نفر از دانشجویان تحصیلات تکمیلی و اعضای هیئت‌علمی در رشته‌های فیزیک و مهندسی و متخصصان صنایع در این کنفرانس شرکت کرده‌اند.

دبیر کنفرانس فیزیک ایران ادامه داد: بیش از یک‌هزار و 145 مقاله به دبیرخانه علمی کنفرانس رسیده است و از این تعداد حدود 700 مقاله توسط هیئت داوری کنفرانس پذیرفته ‌شده که 600 مقاله به شکل پوستر و حدود 100 مقاله به شکل سخنرانی ارائه خواهد شد.

وی افزود: گرایش‌های اصلی که در این کنفرانس به آن پرداخته خواهد شد شامل فیزیک هسته‌ای، نانوفیزیک و نانوفناوری، فیزیک ماده چگال تجربی و نظری، اپتیک، فوتونیک و لیزر، اخترفیزیک و کیهان‌شناسی و نجوم، ذرات بنیادی و کاربردهای متنوع فیزیک در صنایع نوین است.

استاد فیزیک دانشگاه شیراز بیان کرد: در این کنفرانس از دانشمندان مشهور در سطح ایران و بین‌الملل دعوت به‌عمل‌آمده است که در سخنرانی‌های عمومی تازه‌های علم فیزیک را ارائه می‌دهند و همچنین کارگاه‌های مختلفی در حاشیه این کنفرانس برگزار خواهد شد.

مرادی تصریح کرد: دانشگاه شیراز ازجمله دانشگاه‌های قدیمی و مشهور در سطح ایران و جهان است که در امر برگزاری همایش، کنفرانس، کنگره‌ها و... پیشگام بوده و در حوزه علمی دانشمندان، متخصصان و مدیران مختلفی را تربیت‌ کرده است.

وی بیان داشت: دانشکده علوم نیز یکی از دانشکده‌های فعال در دانشگاه شیراز است که دانشمندان برجسته‌ای را در حوزه آب، سدسازی، زمین‌شناسی، زیستی محیطی، نجوم و اخترفیزیک، اپتیک و لیزر، نانو فناوری، شیمی آلی، شیمی تجزیه، پلیمر، ریاضی، آمار و... تربیت‌ کرده است.

دبیر کنفرانس فیزیک ایران خاطرنشان کرد: کسب جایزه ابوریحان بیرونی، انتخاب شیمیدان برجسته ایران سال 94، مسؤولیت کمیته علمی المپیک علوم زمین، کتاب برتر در بخش علوم زمین، کسب جایزه شهید علی محمدی و... برخی از افتخارات دانشکده علوم در سال‌های گذشته بوده است.

این مسؤول اضافه کرد: دانشکده علوم دانشگاه شیراز به دلیل قدمت 55 ساله با فرسودگی ساختمان‌ها و تجهیزات همراه بوده است که در این زمینه امیدواریم مسؤولان مربوطه با تزریق منابع مالی به بازسازی آن بپردازند و در این زمینه خیّرین نیز می‌توانند مانند همیشه پیشگام باشند.

رئیس بخش فیزیک دانشگاه شیراز در حاشیه این نشست افزود: علم فیزیک در تقسیم‌بندی دانش بشری جز علوم پایه محسوب می‌شود و نقش آن را در تمام عرصه‌های زندگی انسان و فناوری می‌توان دید و کشور ما نیز سهم به سزایی در تاریخ علم فیزیک دارد.

عبدالناصر ذاکری ادامه داد: ما در ورودی بخش فیزیک یک «افلاک‌نما» داریم که بستر مناسبی برای رشد علم نجوم محسوب می‌شود اما به دلیل کمبود اعتبارات این پروژه به‌کندی در حال تکمیل و برای ادامه این پروژه هزینه‌ای بالغ‌بر یک میلیارد تومان نیاز است که از مسؤولان و خیّرین برای اتمام آن یاری می‌طلبیم.

مدیر کمیته مالی کنفرانس نیز در حاشیه این نشست تصریح کرد: هزینه برگزاری این کنفرانس بیش از 100 میلیون تومان بوده است که 60 میلیون تومان از این مبلغ توسط دانشگاه شیراز و مابقی توسط حامیان مالی این کنفرانس تأمین می‌‌شود.

سعید دعوت‌الحق در پایان خاطرنشان کرد: از مسؤولان شهری و استانی انتظار می‌رود با توجه به اهمیت این‌گونه کنفرانس‌ها مانند گذشته به حمایت مالی و معنوی خود ادامه دهند و البته از حامیان این کنفرانس می‌توان از دانشگاه شیراز، استانداری فارس، شهرداری شیراز، دانشگاه صنعتی شیراز، دانشگاه مالک اشتر شیراز، صنایع اپتیک اصفهان، صنایع الکترونیک شیراز، انجمن فیزیک، شرکت‌های دانش‌بنیان، پارک علم و فناوری، شرکت دید افزار جنوب و کتابخانه منطقه‌ای نام برد.

نام:
ایمیل:
* نظر: