شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۲:۱۸:۱۴
کد خبر: ۸۹۹۴۸
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸
در شیراز صورت گرفت :
همزمان با هفته دولت، بهره‌برداری از ایستگاه شهید آوینی آغاز می‌شود تا فاصله بین حرکت ۲ قطار در مترو به ۱۵ دقیقه کاهش یابد .
به گزارش به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس به نقل از خبرگزاری صداو سیمای این استان ، مدیرعامل سازمان قطار شهری شیراز گفت: فاز یک قطار شهری شیراز دارای هشت ایستگاه بود که با توجه به محدودیت‌های اعتباری و سیاست‌های اتخاذ شده، ابتدا ۵ ایستگاه فعال شد و در مدار سرویس‌دهی قرار گرفت. بهره‌ برداری از ایستگاه جدید قطار شهری شیراز
اسدالله حاج‌زمانی با بیان اینکه ۲ ایستگاه از ایستگاه‌های باقیمانده شامل ایستگاه‌های شاهد و شهید مطهری، پارسال به بهره‌برداری رسید، افزود: آخرین ایستگاه فاز یک خط اول قطار شهری شیراز، ایستگاه شهید آوینی بود که اکنون آماده شده و مطابق با علم روز دنیا ساخته شده است .
وی اعتبار هزینه شده برای بهره‌برداری از ایستگاه شهید آوینی را بیش از ۳۵ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت : بیشتر  این هزینه مربوط به تجهیز ایستگاه به سیستم‌های سیگنالینگ، تهویه‌ اطفاء دود و  بخشی از آن هم مربوط به اقدامات تاسیساتی و ساختمانی است.  
مدیرعامل سازمان قطار شهری شیراز از اجرایی شدن برنامه این سازمان برای کاهش فاصله بین حرکت ۲ قطار مترو خبر داد و گفت: از چهارشنبه، سوم شهریورماه، فاصله زمانی بین حرکت ۲ قطار به ۱۵ دقیقه کاهش می یابد .  
وی اضافه کرد: این به‌معنای افزایش دو برابری تعداد اعزام قطارها در مسیر فاز یک خط اول مترو شیراز است به‌طوریکه همینک تعداد ۶۰ قطار در هر روز اعزام انجام می‌شود و از چهارشنبه این تعداد به ۱۲۰ قطار افزایش می یابد .
حاج‌زمانی با اشاره به اینکه حدود ۱۰ هزار مسافر در شبانه‌روز  توسط مترو شیراز جابه‌جا می‌شوند گفت: با افزایش تعداد حرکت قطارهای مترو ،کاهش فاصله زمانی حرکت و تکمیل هشت ایستگاه موجود، شاهد افزایش تعداد مسافران خواهیم بود.
نام:
ایمیل:
* نظر: