شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۹:۲۳:۲۰
کد خبر: ۸۹۹۶۴
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۰
درقم برگزارشد:
همایش سراسری مدیران کانون های بسیج هنرمندان کشور با حضور بیش از 400 مدیر کانون و سازمان های استانها در مجتمع فرهنگی آموزشی یاوران مهدی شهر مقدس قم برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج هنرمندان فارس، همایش سراسری مدیران کانون های بسیج هنرمندان با حضور بیش از 400 از مدیران کانون ها و مدیران سازمان های بسیج هنرمندان در استانهای سراسر کشور در مجتمع فرهنگی آموزشی یاوران مهدی شهر مقدس قم به مدت 3روز برگزار شد.

 

در عرصه تولید محتوای هنری کم کاری کرده ایم

حجت الاسلام پناهیان نماینده دفتر مقام معظم رهبری در دانشگاه هنر، هنر را در خدمت دین دانست و اظهار داشت: ما در عرصه تولید محتوای هنری کم کاری کرده ایم و همه ما مقصر هستیم.چون تولید نداشته ایم دشمنان این عرصه را تسخیر کرده اند.

 

وی افزود: هنر اصل باید در خدمت دین باشد و اگر شما عزیزان در این عرصه با اتکال به خدای رحمان و ائمه اطهار به تولید بپردازید قطعا دوستداران هنر به این سمت خواهند آمد و مطمئن باشید هنرخوب را مردم می پذیرند و برای آن هزینه می پردازند.

 

حجت الاسلام پناهیان باور را مهمترین رکن هنرمند دینی برشمرد و گفت: رسول اکرم(ص) در حدیث فرمودند: دین را منتشر کنید به راهی غیر از گفتن، پس باید دین را با هنر و با زبانی که بقیه علوم از آن عاجرند ارایه کرد و سینما و هنر جلوه هایی برای مردم باز می کند که با زبان گفتن و علم نمی توان به آن رسید و باید این هنر را باور داشته باشیم و تاثیر آن را نیز بدانیم.

 

 

هنرمندان متعهد، موازنه های فرهنگی را به نفع نظام و اسلام تغییردهند

پیش از این نیز دکتر حسینی دبیر مجمع عالی بسیج هنرمندان بسیجی را افسران و پیش قراولان جنگ نرم دانست و تصریح کرد: هنرمندان و پرورش هنرمندان متعهد کار اصلی کانون های بسیج هنرمندان است و باید این عرصه را برای تولیدات خوب برای مقابله با دشمن آماده کنیم.

 

دکتر حسینی افزود: حضور بسیجیان در عرصه های مختلف هنر به بالندگی و رشد کمک می کند و باید با حضور شما و هنرمندان متعهد در این عرصه موازنه های فرهنگی را به نفع نظام و اسلام تغییر دهیم. وقتی که صحنه خالی باشد حتما فرهنگ غرب غالب خواهد شد.

 

 

هم اندیشی و هم فکری، مهمترین رکن پیشرفت و تغییر در فعالیت کانون ها

دکتر منتظری رییس سازمان بسیج هنرمندان کشور در ادامه همایش، هم اندیشی و هم فکری را مهمترین رکن پیشرفت و تغییر در فعالیت کانون ها برشمرد و اظهار داشت: این همایش برای ارتباط بیشتر و ارائه راهکارهای مهم برای فعال شدن کانون ها برگزار شده و هدف اصلی نیز همین است.

 

وی افزود: هنرمندان بسیجی باید در این عرصه فعال و پرنشاط حضور داشته باشند تا مجالی برای ارائه هنرهای غیر متعهد باز نشود.

 

این همایش از روز 2تا 5شهریور با برنامه ها و کارگاههای متعدد ادامه خواهد داشت.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نام:
ایمیل:
* نظر: