شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۲:۳۷:۵۲
کد خبر: ۹۰۲۲۵
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۵
رئیس شورای شهر شیراز:
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز ضمن اعلام حمایت از طرح خودجوش سه‌شنبه‌های بدون خودرو، گفت: هزینه‌های مختلف اعم از توسعه قطار شهری در راستای کاهش خودرو‌محوری است.

به گزارش سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس به نقل از خبرگزاری فارس غلام مهدی حقدل امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: ممکن است طرح‌های خودجوش و انتخابی در برخی زمینه‌ها بهتر از طرح‌های الزام‌آور باشد چراکه برخی الزامات در مشاغلی خاص برای استفاده از خودرو وجود دارد و این‌که مردم به انتخاب خود در یک روز از خودرو استفاده نکنند فرهنگ‌سازی بسیار خوبی است و شورا و شهرداری نیز در حد مقدورات قانونی از طرح سه‌شنبه‌های بدون خودرو حمایت خواهد کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از پیگیری شورا در مورد مشاغل آلاینده خبر داد و افزود: سه عضو شورا در کمیسیون بند 20 ماده 55 سه عضو شورا عضو هستند و در این کمیسیون برای مشاغلی که شهرداری آلاینده تشخیص می‌دهد پرونده تشکیل‌شده به کمیسیون می‌آید و اگر رأی دهند تعطیل می‌شوند که البته اخیراً کمیسیون تجدیدنظر هم راه‌اندازی شده هرچند رأی قطعی تعطیلی فعالیت تنها توسط دیوان عدالت اداری قابل‌نقض است.

رئیس شورای شهر شیراز همچنین از رشد فضاهای فرهنگی و پارک‌ها و فضای سبز این شهر از 23 هزار مترمربع به مرز 400 هزار مترمربع خبر داد و بیان کرد: توسعه حمل‌ونقل ریلی از مهم‌ترین برنامه‌های موردنظر شوراست که با توجه به اجرای طرح توسعه حرم مطهر شاه‌چراغ (ع) برنامه مطالعاتی توسعه و بازگشایی راه دسترسی به حرم مطهر در دست انجام است که البته همه تلاشمان را به کار بسته‌ایم که در این راستا کمترین تخریب متوجه بافت تاریخی شیراز باشد.

وی با اشاره به گشایش و بهره‌برداری از 60 پروژه‌ عمرانی، فرهنگی و خدماتی شهرداری شیراز در هفته دولت گفت: در ماه‌های گذشته از سال 95 ده‌ها پروژه عمرانی، فرهنگی و خدماتی توسط شهرداری شیراز تکمیل و به مردم تحویل داده‌ شده است.

حقدل خاطرنشان کرد: برخی سخنان فاقد ارزش و مغرضانه در مورد خدمات شورا و شهرداری در فضای مجازی طرح می‌شود که تمام خدمات و این‌که شهر شیراز در سال‌های اخیر به یک کارگاه عمرانی تبدیل‌شده را نادیده می‌انگارد.

وی متذکر شد: شایعه‌پراکنان نمی‌گویند ما با دست‌خالی بدون کمک دولت تمام این بارها را در کلان‌شهر شیراز از روی دوش دستگاه اجرایی برداشتیم و در حالی با این سیاه‌نمایی‌ها به اصطلاح می‌خواهند فضای انتخابات را به نفع خود تغییر دهند که ما هنوز یک جلسه برای انتخابات نداشته‌ایم و این‌ها مطالبی از برگزاری جلسات انتخاباتی و هزینه سنگین و ریخت‌وپاش خیالی خبر می‌دهند.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با تأکید بر اینکه تمام دولت‌های بعد از انقلاب اسلامی برآمده از بطن مردم و جامعه و موردقبول نظام اسلامی بوده‌اند، گفت: یادمان نرفته است که در دوران طاغوت جز نمک و آب سفره‌های ایرانیان همه‌چیز از خارج کشور تأمین می‌شد اما امروز به برکت نظام اسلامی و خون شهیدان، باوجود تمام فشارها و تهدیدها و تحریم‌ها و به‌رغم مشکلات اقتصادی و نبود اعتبار، اقدامات بزرگی علمی و صنعتی در کشور انجام‌ شده است.

به گزارش فارس، در آخرین روز از هفته دولت، ایستگاه شهید آوینی قطار شهری شیراز با حضور استاندار فارس، شهردار، رئیس و اعضای شورای شهر و مدیرعامل قطار شهری شیراز آغاز و همچنین باغ سیب زار در خیابان ایمان شمالی به افتتاح و بهره‌برداری رسیدند.

نام:
ایمیل:
* نظر: