شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۱:۳۹:۳۰
کد خبر: ۹۰۲۳۰
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۳
استاندار فارس عنوان کرد
استاندار فارس گفت: امروز باید به‌سوی توسعه مغزافزار پیش برویم چراکه در حوزه سخت‌افزار و نرم‌افزار سرمایه‌گذاری کرده‌ایم و توسعه دانشگاه به‌‌ویژه دانشگاه شیراز به معنی توسعه صنعت، کشاورزی و گردشگری است.

به گزارش سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس به نقل از خبرگزاری فارس ،محمدعلی افشانی بعدازظهر امروز در حاشیه آیین گشایش دانشکده علوم پایه (بخش شیمی و فیزیک) دانشگاه شیراز در جمع مسؤولان، اساتید و دانشجویان اظهار داشت: دانشگاه شیراز از لحاظ قدمت و اساتید جزو دانشگاه‌های برتر کشورمان است و باید نیازهای این دانشگاه در سه حوزه سخت‌افزار، نرم‌افزار و مغزافزار برطرف شود.

وی گفت: توسعه حوزه مغزافزاری در امر توسعه از اهمیت مهمی برخوردار است چراکه نیروی انسانی متخصص با علم روز دنیا مشکلات توسعه را کاهش می‌دهد و من امیدوارم روزی فرارسد که توزیع منابع مالی در این سه حوزه به‌صورت برابر انجام شود.

این مسؤول با اشاره به توسعه مغزافزار افزود: امروز باید به‌سوی توسعه مغزافزار پیش برویم چراکه در حوزه سخت‌افزار و نرم‌افزار سرمایه‌گذاری کرده‌ایم و توسعه دانشگاه و به‌‌ویژه دانشگاه شیراز به معنی توسعه صنعت، کشاورزی و گردشگری است و توسعه نیروی انسانی متخصص این امر را محقق می‌کند.

استاندار فارس ادامه داد: سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف بدون نیروی انسانی متخصص بیهوده است و دانشگاه‌ شیراز باید به سمت دانشگاهی کارآفرین حرکت کند و به‌این‌ترتیب دانشجویان با امنیت خاطر بالاتری به تحصیل پرداخته و فارغ‌التحصیلان دغدغه اشتغال نداشته باشند.

رئیس دانشگاه شیراز در حاشیه این مراسم اضافه کرد: انجام پروژه‌های عمرانی دانشگاه با توجه به مشکلات اقتصادی کشورمان کار بسیار مشکلی بود اما با کمک دولت و فضای مثبتی که ایجاد شده است این امر محقق شد.

مجید ارشاد بیان کرد: دانشکده علوم پایه یکی از دانشکده‌های مهم دانشگاه شیراز است و بسیاری از دانشمندان جهان اسلام در آن مشغول فعالیت هستند و پس از گشایش بخش شیمی و فیزیک در آینده بخش‌های ریاضی، آمار و زمین‌شناسی نیز به بهره‌برداری می‌رسد.

وی تصریح کرد: برای دستیابی به دانشگاهی کارآفرین باید فضای آموزشی، آزمایشگاه‌ها و تجهیزات آن فراهم شود چراکه توسعه علم بدون ابزار مدرن و به‌روز امکان‌پذیر نیست.

قائم‌مقام رئیس دانشگاه شیراز نیز در ادامه این مراسم بیان داشت: حدود دو دهه پیش، طرح تجمیع دانشگاه شیراز در هیئت دولت و هیئت‌امنای دانشگاه موردبررسی قرار گرفت و مقرر شد اکثر دانشکده‌های فرسوده و پراکنده در سطح شهر در محل پردیس ارم تجمیع یابد.

علی‌اکبر صفوی خاطرنشان کرد: اولویت این طرح با انتقال دانشکده چهارراه ادبیات به داخل پردیس ارم بود که از سال 75 این طرح در زمینی به مساحت 21 هزار و 500 مترمربع شروع به کار کرد.

وی گفت: به دلیل حجم بالای پروژه در سال 78 این طرح به سه فاز تقسیم شد و فاز یک و دو این پروژه در سال‌های 84 و 90 به بهره‌برداری رسید و امروز نیز شاهد گشایش فاز سوم هستیم و در این مسیر کمک‌های مالی دفتر مقام مُعظم رهبری و دولت یاری‌رسان دانشگاه شیراز بوده است.

این مسؤول ادامه داد: دانشکده علوم پایه یکی از چهار پروژه عمرانی دانشگاه شیراز است که در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد و در هفته‌های آینده نیز بال دوم ساختمان مدیریت، مجتمع فرهنگی رفاهی دانشگاه، پروژه چاه‌های خورشیدی گشایش خواهد یافت.

صفوی در پایان افزود: توسعه خوابگاه پسران، پژوهشکده تحقیقات خشک‌سالی، سالن سرپوشیده برای خوابگاه خواهران و پژوهشکده گلخانه‌ای بخش تحقیقات دانشکده کشاورزی نیز مجموعه پروژه‌های است که در سال گذشته به بهره‌برداری رسید.

نام:
ایمیل:
* نظر: