جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۴:۱۹:۵۱
کد خبر: ۹۰۲۳۴
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۹
استاندار فارس:
استاندار فارس با بیان اینکه ضروری است بخش شیمی دانشگاه شیراز و بخش داروسازی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با یکدیگر ارتباط داشته باشند گفت: تلاش داریم بزرگترین شهرک دارویی جنوب کشور در شیراز راه‌اندازی شود.

به گزارش سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس به نقل از خبرگزاری فارس ، سید محمدعلی افشانی ظهر امروز در حاشیه افتتاح فاز دوم دانشکده علوم (بخش شیمی و فیزیک) دانشگاه شیراز که  به مناسبت هفته دولت راه‌اندازی شد، اظهار داشت: نوسانات نرخ ارز در سه سال گذشته کمتر از پنج درصد بوده است که این موضوع نشان‌دهنده ثبات اقتصادی  و قرار گرفتن در مسیر توسعه است. 

وی با بیان اینکه  ضروری است بخش شیمی دانشگاه شیراز و  بخش داروسازی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با یکدیگر ارتباط داشته باشند، افزود: تلاش داریم با تلاش مسئولان و دستور رئیس جمهور بزرگترین شهرک دارویی جنوب کشور در شیراز راه‌اندازی شود.

استاندار فارس قدمت و توانمندی علمی پژوهشی دانشگاه شیراز را برای سرمایه‌گذاری بسیار قابل اهمیت دانست و تصریح کرد: سرمایه‌گذاری برای توسعه این دانشگاه به منزله گام برداشتن در مسیر توسعه صنعت، کشاورزی و گردشگری است و اگر نیروی انسانی کارآمد در دانشگاه‌ها تربیت شوند، سایر بخش‌ها هم توسعه می‌یابند.

وی بیان کرد: هرچه سرمایه‌گذاری بیشتر و با برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری بهتری در دانشگاه شیراز صورت گیرد، سایر بخش‌های جامعه نیز رشد می‌کنند و این دانشگاه می‌تواند به جایگاه مورد انتظار از یک دانشگاه کارآفرین و نسل سوم دست یابد.

رئیس دانشگاه شیراز در این مراسم گفت: از سال 86 تاکنون به دنبال تهیه دستگاه  پیشرفته آزمایشگاهی برای بخش شیمی این دانشگاه هستیم که  به دلیل تحریم  و تغییر ناگهانی نرخ ارز خرید دستگاه محقق نشد.

مجید ارشاد افزود: در صورتی که این دستگاه خریداری نشود احتمال تعطیلی دوره دکترای مهندسی شیمی این دانشگاه وجود دارد.

وی با اشاره به افتتاح طرح‌های امروز که به مناسبت هفته دولت انجام شد، گفت: با اجرای سیاست تمرکز دانشکده‌ها امروز فاز دوم توسعه دانشکده‌های بخش شیمی و فیزیک با اعتبار افزون بر 190 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

به گزارش تسنیم با افتتاح این طرح بخش‌های فیزیک و شیمی دانشکده علوم پایه به پردیس ارم دانشگاه شیراز انتقال یافت و تا فراهم شدن ساختمان جدید برای بخش‌های ریاضی، آمار، زمین شناسی و زیست شناسی این بخش‌ها در ساختمان دانشکده علوم در چهار راه ادبیات فعال می‌شوند.

نام:
ایمیل:
* نظر: