جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۴:۰۹:۵۹
کد خبر: ۹۰۴۵۴
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۴
معاون هماهنگ‌کننده سپاه فجر فارس:
معاون هماهنگ‌کننده سپاه فجر فارس گفت: با گفتاردرمانی نمی‌توان معیشت مردم را بهبود بخشید، همچنان در انتظار اقدامات عملیاتی مسؤولان اجرایی استان فارس در عرصه اقتصاد مقاومتی هستیم.

به گزارش سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس به نقل از روابط عمومی سپاه فجر ، پاسدار سعید کوشکی در نشست تخصصی اقتصاد مقاومتی که با حضور سعید ترابی مدیرکل امور شعب بانک مهر اقتصاد فارس و مسؤولان بسیج سازندگی نواحی بسیج این استان برگزار شد بابیان اینکه اقتصاد مقاومتی راه‌حل و پاسخ قاطع به تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی دشمنان انقلاب اسلامی است، گفت: ترویج فرهنگ کار، احیا مشاغل خانگی، حمایت از تولید ملی، مبارزه با مفاسد اقتصادی و مشارکت مردم در اقتصاد ابعاد اساسی اقتصاد مقاومتی به‌شمار می‌رود.
وی بابیان اینکه تحریم‌ها و فشار علیه جمهوری اسلامی ایران کاهش نیافته است‌، افزود: در مقطع کنونی استکبار جهانی به بهانه حمایت ایران از مستضعفین جهان و ملت‌های مظلومی مانند یمن، فشارها بر کشور را افزایش داده است.
معاون هماهنگ‌کننده سپاه فجر فارس بابیان اینکه تحریم فرصتی برای شکوفایی استعدادهای کشور و ترقی است، تصریح کرد: بخش اعظم پیشرفت‌های کشور در عرصه‌های نظامی و غیرنظامی بر مبنای همین تحریم‌ها و فشارها بوده است.
وی بابیان اینکه بسیج فارس با تمام توان از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی حمایت می‌کند، اضافه کرد: مسؤولان بسیج سازندگی نواحی بسیج این استان وظیفه مهمی در راستای شناسایی جوانان مستعد، ظرفیت‌های اقتصادی مناطق مختلف، نظارت بر فرآیند اعطای تسهیلات و اجرای صحیح پروژه‌های اقتصاد مقاومتی بر عهده ‌دارند.

کوشکی با اشاره به اینکه سال جاری به‌عنوان سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نام‌گذاری شده است، گفت: با گفتاردرمانی نمی‌توان معیشت مردم را بهبود بخشید و همچنان در انتظار اقدامات عملیاتی مسؤولان اجرایی استان فارس در عرصه اقتصاد مقاومتی هستیم.
رئیس سازمان بسیج سازندگی استان فارس نیز با تأکید بر این‌که معضل اقتصادی راه‌حل اقتصادی دارد نه راه‌حل سیاسی، گفت: برای شکوفایی و رونق اقتصاد به پنج مؤلفۀ خودباوری، مدیریت و برنامه‌ریزی، ترویج فرهنگ کار و تولید، انسجام مدیران دستگاه‌های اجرایی کشور و مشارکت مردم همراه با مهارت آموزی نیاز داریم.
سرهنگ پاسدار عبدالحمید اسماعیلی با تأکید بر این‌که تولید، ستون فقرات اقتصاد مقاومتی است، گفت: ایجاد و حمایت از صنایع تبدیلی کوچک و روستایی یکی از موضوعات مهمی است که باید موردتوجه مسؤولان اقتصادی قرار گیرد و این صنایع با سرمایه‌ای اندک راه‌اندازی می‌شود و هزینه‌های حمل‌ونقل و هزینه‌های سالانه را نیز کاهش می‌دهد درنتیجه کالاهای تولیدشده می‌تواند با سایر کالاهای مشابه در بازار رقابت کند.
وی با اشاره به گذشت سه سال از آغاز پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در استان فارس خاطرنشان کرد: در این مدت بیش از 9 هزار و 500 پروژه اقتصادی فعال و برای 21 هزار نفر شغل ایجاد شده است.

وی ادامه داد: در سه سال گذشته بیش از 370 پروژه محرومیت‌زدایی اجراشده و 400 گروه جهادی در عرصه‌های بهداشتی، درمانی، آموزشی، فرهنگی و عمرانی در استان فارس تشکیل شده است.
رییس سازمان بسیج سازندگی استان فارس با اشاره به اینکه مردم در تمام عرصه‌های اقتصاد مقاومتی فعال ‌شده‌اند، گفت: مسؤولان دستگاه‌های اجرایی کشور نیز باید بیش‌ازپیش اهمیت اقتصاد مقاومتی را درک کنند.
مدیرکل امور شعب بانک مهر اقتصاد استان فارس نیز بابیان این‌که حرکت در مسیر اهداف و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تنها راه برون‌رفت کشور از مشکلات اقتصادی است، گفت: بانک مهر اقتصاد یکی از مؤثرترین و فعال‌ترین بنگاه‌های اقتصادی در عرصه تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بوده است.

سعید ترابی بابیان اینکه رویکرد بانک مهر اقتصاد تقویت اقتصاد ملی و کمک به تحقق اقتصاد مقاومتی است، ادامه داد: این بانک با به‌کارگیری تمام ظرفیت‌های خود به دنبال اشتغال‌زایی و رونق بخشیدن به اقتصاد کشور است.
وی بابیان اینکه بانک مهر اقتصاد به افراد معرفی‌شده از سوی بسیج سازندگی تا 300 میلیون ریال تسهیلات اقتصاد مقاومتی ارائه می‌کند، افزود: این تسهیلات به پروژه‌هایی نظیر صنایع تبدیلی، کارگاه‌های صنایع‌دستی، محصولات گلخانه‌ای، گیاهان دارویی، ورمی کمپوست، زعفران، پرورش مرغ، شترمرغ، زنبورعسل و علوفه هیدروپونیک تخصیص یافته‌ است.

نام:
ایمیل:
* نظر: