جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۲:۰۴:۲۵
کد خبر: ۹۰۵۹۳
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۹
اسماعيلي عنوان كرد:
رئيس سازمان بسيج سازندگي استان فارس از فعال شدن بيش از 9 هزار و 500 پروژه اقتصاد مقاومتي طي 3 سال گذشته در اين استان خبر داد و گفت: با فعال شدن اين پروژه‌ها براي 21 هزار نفر شغل ايجاد شده است.

به گزارش سازمان بسیج علمی  ،پژوهشی و فناوری استان فارس به نقل از روابط عمومي سپاه فجر ، سرهنگ پاسدار عبدالحميد اسماعيلي در جلسه تخصصي اقتصاد مقاومتي، با تاکید بر اینکه معضل اقتصادی راه حل اقتصادی دارد نه راه حل سیاسی، گفت: برای شکوفایی و رونق  اقتصاد به پنج مؤلفۀ "خودباوری، مدیریت و برنامه‌ریزی، ترویج فرهنگ کار و تولید، انسجام مدیران دستگاه‌های اجرایی کشور و مشارکت مردم همراه با مهارت آموزی" نیاز داریم.

به اعتقاد وي ستون فقرات اقتصاد مقاومتی است، گفت: ایجاد و حمایت از صنایع تبدیلی کوچک و روستایی یکی از موضوعات مهم است که باید مورد توجه مسئولان اقتصادی قرار بگیرد زيرا این صنایع با سرمایه‌ای اندک راه‌اندازی می‌شوند و هزینه‌های حمل و نقل و هزینه‌های سالیانه را هم کاهش می‌دهند در نتیجه کالاهای تولید شده می‌توانند با سایر کالاهای مشابه در بازار رقابت کنند.

اسماعیلی با اشاره به گذشت سه سال از آغاز پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در استان فارس گفت: در این مدت بیش از نُه هزار و پانصد پروژه اقتصادی فعال و برای بیست و یک هزار نفر شغل ایجاد شده است.

وی ادامه داد: در سه سال گذشته بیش از سیصد و هفتاد پروژه محرومیت‌زدایی اجرا و چهارصد گروه جهادی در عرصه‌های بهداشتی، درمانی، آموزشی، فرهنگی و عمرانی در استان فارس تشکیل شده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان فارس با اشاره به اینکه مردم در تمام عرصه‌های اقتصاد مقاومتی فعال شده‌اند، گفت: مسئولان دستگاه‌های اجرایی کشور نیز باید بیش از پیش اهمیت اقتصاد مقاومتی را درک کنند.

معاون هماهنگ كننده سپاه فجر استان فارس نيز گفت: با گفتار درمانی نمی‌توان معیشت مردم را بهبود بخشید، همچنان در انتظار اقدامات عملیاتی مسئولان اجرایی استان فارس در عرصه اقتصاد مقاومتی هستیم.

سرهنگ پاسدار سعيد كوشكي افزود: اقتصاد مقاومتی راه حل و پاسخ قاطع به تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی دشمنان انقلاب اسلامی است.

به اعتقاد كوشكي ترویج فرهنگ کار، احیاء مشاغل خانگی، حمایت از تولید ملی، مبارزه با مفاسد اقتصادی و مشارکت مردم در اقتصاد، از ابعاد اساسی اقتصاد مقاومتی است،

كوشكي معتقد است تحریم‌ها و فشار علیه جمهوری اسلامی ایران کاهش نیافته بلكه در مقطع کنونی استکبار جهانی  به بهانه حمایت ایران از مستضعفین جهان و ملت‌های مظلومی همچون یمن، فشارها بر کشور را افزایش داده است.

معاون هماهنگ کننده سپاه فجر با بیان اینکه تحریم فرصتی برای شکوفایی استعدادهای کشور و ترقی است، گفت: بخش اعظم پیشرفت‌های کشور در عرصه‌های نظامی و غیر نظامی به واسطه همین تحریم‌ها و فشارها حاصل شده است.

كوشكي با بیان اینکه بسیج فارس با تمام توان از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی حمایت می‌کند، گفت: مسئولان بسیج سازندگی نواحی بسیج استان وظیفه مهمی در راستای شناسایی جوانان مستعد، ظرفیت‌های اقتصادی مناطق مختلف، نظارت بر فرآیند اعطای تسهیلات و اجرای صحیح پروژه‌های اقتصاد مقاومتی بر عهده دارند.

مدیر کل امور شعب بانک مهر اقتصاد استان فارس نيز با بیان اینکه حرکت در مسیر اهداف و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تنها راه برون رفت کشور از مشکلات اقتصادی است، گفت:  بانک مهر اقتصاد یکی از موثرترین و فعال‌ترین بنگاه‌های اقتصادی در عرصه تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بوده است.

سعيد ترابي با بیان اینکه رویکرد بانک مهر اقتصاد تقویت اقتصاد ملی و کمک به تحقق اقتصاد مقاومتی است، گفت: این بانک با به‌کارگیری تمام توان به‌دنبال اشتغالزایی و رونق بخشیدن به اقتصاد کشور است.

ترابی با بیان اینکه اين بانک به افراد معرفی شده از سوی بسیج سازندگی تا 300 میلیون ریال تسهیلات اقتصاد مقاومتی پرداخت می‌کند، گفت: این تسهیلات به پروژه‌هایی نظیر صنایع تبدیلی، کارگاه‌های صنایع دستی، محصولات گلخانه‌ای، گیاهان دارویی، ورمی کمپوست، زعفران، پرورش مرغ، شتر مرغ، زنبور عسل و علوفه هیدروپونیک تخصیص داده مي‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: