يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۵:۱۶:۵۹
کد خبر: ۹۱۳۱۰
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴
مدیر کل اموزش فنی حرفه ای :
رشد و شکوفایی کشور با فراگیری آموزشهای فنی و حرفه ای امکان پذیر است و کسب آموزشهای مهارتی راهی مطمئن برای رسیدن به اشتغال پایدار است.

به گزارش سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل فنی حرفه ای فارس ،مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای فارس در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه شیراز گفت: رشد و شکوفایی کشور با فراگیری آموزشهای فنی و حرفه ای امکان پذیر است و کسب آموزشهای مهارتی راهی مطمئن برای رسیدن به اشتغال پایدار است.
به گزارش روابط عمومی آموزش فنی و حرفه ای فارس دکتر کوشکی اظهار کرد: آموزشهای کوتاه مدت و میان مدت این اداره کل که به صورت کاملا رایگان در 290 کارگاه موجود در پنجاه مرکز آموزش فنی و حرفه ای دولتی ارائه می شود یکی از راهکارهای موثر کاهش نرخ بیکاری در جامعه می باشد. وی وجود هفتصد و هشتاد و پنج آموزشگاه آزاد در سرتاسر استان پهناور فارس را راهکاری برای ارائه آموزشهای مهارتی به مردم استان در نقاط مختلف برشمرد و اظهار کرد: بی شک دست یافتن به توسعه پایدار مستلزم توجه همزمان به توسعه نیروی انسانی، فناوری های جدید و سرمایه گذاری است که در این میان نقش نیروی انسانی ماهر به مراتب پر رنگ تر است.
این مقام مسئول بیان کرد: امسال از سی و یکم تیر ماه تا ششم مرداد ماه در تقویم کاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان هفته مهارت و روز ششم مرداد نیز در تقویم رسمی کشور به عنوان روز کار آفرینی و ترویج آموزشهای فنی و حرفه ای نامگذاری شده است که در این راستا برنامه های متنوعی در سطح مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان فارس اجرا می شود. کوشکی ضمن تشریح برنامه های اجرا شده در هفته مهارت از نمازگزاران خواست تا با حضور در مراکز آموزش فنی و حرفه ای از نزدیک با این آموزشها آشنا شده و در صورت تمایل در دوره های مهارتی ثبت نام نمایند.
رییس ستاد بزرگداشت هفته ملی مهارت استان فارس گفت: جامعه هدف ما را دو گروه کارجویان فاقد مهارت که برای رسیدن به اشتغال به دنبال فراگیری آموزشهای مهارتی هستند و همچنین شاغلینی که با هدف ارتقاء مهارت و بروز رسانی علم خویش به ما مراجعه می کنند تشکیل می دهند.
وی بیان داشت: گواهینامه های صادره از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه ای را دارای کد بین المللی بوده که در سراسر دنیا دارای اعتبار است که این امر ناشی از رعایت استاندارد های روز دنیا در آموزش های عملی ما می باشد می باشد.
کوشکی وجه تمایز آموزشهای فنی و حرفه ای با سایر آموزشهای علمی را اینگونه تشریح کرد: بیش از هفتاد و پنج درصد آموزشهای ما به صورت عملی و کمتر از بیست و پنج درصد آن به صورت تئوری می باشد که این عاملی در جهت اثر بخشی بیشتر آموزشهای مهارتی می باشد.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان فارس یکی از بزرگترین معضلات حال حاضر جامعه را بیکاری دانست و بیان داشت: بی شک فراگیری آموزشهای مهارتی به افراد کمک خواهد کرد تا بتوانند شغلی مناسب و پایدار را برای خود فراهم کنند.
وی خواستار تغییر نگرش جامعه نسبت به فرهنگ کار شد و بیان داشت: غالبا شغل در جامعه به پشت میز نشینی تعبیر می شود که این برداشتی اشتباه است زیرا بخش بزرگی از مشاغل را مشاغل فنی و خدماتی تشکیل می دهند.

نام:
ایمیل:
* نظر: