شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۵:۲۱:۳۳
کد خبر: ۹۱۳۸۴
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵
دبیر بنیاد غدیر استان فارس:
دبیر بنیاد غدیر استان فارس گفت: بیش از ۸۲۰ برنامه ویژه عید غدیر در استان فارس برگزار می‌شود که مهم‌ترین آنها راه‌اندازی کتابخانه تخصصی با موضوع غدیر است
به گزارش سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس به نقل از تسنیم ، حجت‌الاسلام وحید احمدی در نشست خبری به تشریح برنامه‌های دهه «امامت و ولایت» پرداخت و اظهار داشت: بیش از 820 برنامه در این دهه در استان فارس برگزار می‌شود که مهمترین آنها راه‌اندازی کتابخانه تخصصی با موضوع غدیر است. 

وی با اشاره به دیگر برنامه‌های این دهه در استان فارس گفت: مسابقه کتابخوانی با عنوان «قرآن ناطق» از کتاب «علی (ع) در قرآن»  با حضور 15 هزار نفر در سطح استان برگزار می‌شود که به 110 نفر از برگزیدگان جوایزی داده می‌شود. 

احمدی با بیان اینکه بازسازی صحنه غدیر و حفظ خطبه غدیر از دیگر برنامه‌های این دهه است که در سراسر استان برگزار می‌شود، افزود: در این ایام 12 هزار نسخه کتاب، نرم‌افزار و ویژه‌نامه در میان علاقه‌مندان توزیع می‌شود. 

دبیر بنیاد غدیر استان فارس از برگزاری جشن عید غدیر در مساجد و هیئت‌های مذهبی خبر داد و خاطرنشان کرد: طرح مسجدمحوری در 14 مسجد و طرح هیئت محوری در هیئت‌های مذهبی برای گرامیداشت عید غدیر برگزار می‌شود. 

احمدی با اشاره به اینکه اغلب برنامه‌ها به صورت مردمی برگزار می‌شود، تصریح کرد:  در این ایام 200 مبلغ عمومی و 14 مبلغ تخصصی برای پاسخگویی به شبهات درباره ولایت به نقاط مختلف استان اعزام می‌شوند.

وی برگزاری مسابقه نقاشی کودکان، همایش خوشنویسی، شب شعر، پاسخگویی به شبهات را از دیگر برنامه‌های این ایام خواند و  بیان کرد: این برنامه‌ها با هدف تبیین فلسفه غدیر در اسلام و پاسخ به شبهات در حوزه امامت و ولایت، آشنایی مردم با نهج‌البلاغه و نشر فضائل امیرالمومنین علی (علیه السلام) برگزار می‌شود. 

نام:
ایمیل:
* نظر: