شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۲:۰۵:۱۳
کد خبر: ۹۱۴۶۱
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵
بازدید
در راستای بازدیدهای فصلی مسئولین سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری استان فارس به نواحی بسیج استان ، جانشین سازمان بسیج علمی از پایگاه علمی ناحیه ثارالله شیراز بازدید کرد

به گزارش خبرنگار سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس، در جهت تقویت و توسعه  فعالیت های علمی - آموزشی در سطح پایگاه های علمی از  پایگاه علمی  ناحیه ثارالله شیراز توسط جانشین سازمان بسیج علمی ، پژوهشی وفناوری استان فارس بازدید بعمل آمد.

حسین پناهی جانشین سازمان بسیج علمی ، پژوهشی وفناوری در خصوص بازدیدهای علمی اظهار داشت: وظیفه پایگاه علمی اشاعه فرهنگ بسیجی در حوزه علمی، پژوهشی و فناوری و در نهایت حرکت به سمت قله های علم و فناوری است که سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری جهت رصدکارها و در واقع مشاهده نقاط قوت و ضعف این پایگاهها بازدیدهای دوره ای را در دستور کار خود قرار داده است .

پناهی در ادامه افزود: توسعه فرهنگ تحقیق و پژوهش در بین بسیجیان و سنجش استعداد و استعداد یابی از دیگر اهداف این پایگاه ها می باشد که دنبال می شود .

در ادامه این بازدید سید علی رضوی نیا مدیر علمی پژوهشی ناحیه بسیج ثارالله به بیان فعالیت های علمی و پژوهشی صورت گرفته پرداختند .

مسئول علمی ، پژوهشی ناحیه ثارالله در ادامه ضمن اعلام آمادگی ناحیه ثارالله جهت تحقق اهداف سازمان در جذب ذهن‌هاي برتر" گفت : به منظور فراهم آوردن زمینه های علمی و پژوهشی و در راستاي تقویت روحیه عزت، افتخار، خود باوری ملّی و حمایت از اقتصاد مقاومتی نیاز به برنامه ریزی دقیق و کارشناسی شده و استفاده از ظرفیت نخبگان می باشد .

سید علی رضوی با  بیان اینکه ناحیه ثارالله با راه اندازی پایگاه علمی و توجه به شاخص ها و پتانسیل خوب شهر شیراز در محقق شدن اهداف و تقویت و توسعه فعالیت های علمی - آموزشی در سطح پایگاه ها اقدامات قابل توجهی انجام داده است افزود : با ایجاد حلقه های علمی- تربیتی در سطح مساجد و محلات ، توسعه ابتکارات، اختراعات و نوآوری ، ايجاد بانك اطلاعاتي نخبگان و فرهیختگان بسيجي ، ارتقاء سطح تحصیلی بسیجیان پایگاه ، پرنمودن اوقات فراغت بسیجیان ، ایجاد زمینه فعالیت های علمی به صورت گروهی و گسترش فرهنگ کار تیمی، رسیدن به قله های علمی میسر می گردد.

وی در پایان صحبت های خود گفت : این پایگاه می تواند کانون شکوفایی خلاقیت ناحیه ، اقشار دانش آموز و دانشجویان باشد که با برگزاری کارگاها و  جشنواره ها ، دوری نوجوانان و جوانان از بازیهای مخرب رایانه ای ، معضلات اجتماعی و تهاجم فرهنگی ، افزایش قدرت ابراز وجود نوجوانان و جوانان در کنار خانواده  این مهم قابل دسترسی می باشد .

به گزارش سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری ، در پایان این بازدید مهندس سلطانی مسئول پایگاه علمی ناحیه بسیج ثارالله به بیان ظرفیت های استعداد های درخشان این پایگاه اشاره نمود و افزود: در این پایگاه علاوه بر فعالیت های فرهنگی ، تربیتی به فعالیت های اثربخش در حوزه های توانمند سازی علمی، پژوهشی ( دانشی و مهارتی) اعضای عادی و فعال (با برگزاری کلاس های تقویتی توسط اساتید مجرب استان) نیز توجه زیادی می شود که در نوع خود در سطح شهر شیراز بی نظیر می باشد و درصد قبولی در کنکور سراسری مهر تأییدی بر این مطلب است .

نام:
ایمیل:
* نظر: