پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۰:۲۱:۳۰
کد خبر: ۹۱۵۸۳
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳
شیراز
سال تحصیلی جدید با حضور 200 استعداد درخشان در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا آغاز شد.
شروع سال تحصیلی جدید در دانشگاه شیراز
 به گزارش سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای این استان ، مجید ارشاد لنگرودی رئیس دانشگاه شیراز گفت: امسال بیش از چهار هزار دانشجوی جدید در این دانشگاه پذیرفته شده اند که از این بین 350 دانشجو در مقطع دکترا، 1500 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد، 1800 دانشجو در مقطع کارشناسی، 160 دانشجوی استعداد درخشان در کارشناسی ارشد و 40 دانشجوی استعداد درخشان در مقطع دکترا هستند .
وی افزود : حدود 19 هزار دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که  از این تعداد  300 نفر جزء دانشجویان ممتاز و استعداد درخشان محسوب می شوند.
به گفته وی 630 عضو هیأت علمی فعال در دانشگاه شیراز مشغول تدریس و پژوهش هستند وبیش از 30 عضو جدید به اعضای هیأت علمی دانشگاه شیراز تا پایان امسال اضافه می‌شود . رئیس دانشگاه شیراز گفت: دانشگاه شیراز به عنوان دانشگاهی بین المللی و جامع در سطح یک دانشگاه های کشور، محل فعالیت علمی و تدریس استادان برجسته و نمونه کشوری، چهره های ماندگار علمی و اعضای فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران است و بنیانگذار سیستم آموزشی بر مبنای واحد درسی در ایران محسوب می شود.
دکترارشاد افزود: این دانشگاه که بنیانگذار دوره دکترای تخصصی در شمار زیادی از رشته های علمی در ایران بوده است و هم اینک نیز دوره های فوق دکترا را در شماری از رشته گرایش ها ارائه می کند.
نام:
ایمیل:
* نظر: