سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۲۲:۳۸:۰۷
کد خبر: ۹۱۶۸۰
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۳
شیراز
دبیر همایش «هنر و اعتیاد» از احیا رشته «تئاتر درمانی»(سایکودرام) و طرح دانشگاه هنر پاک در شیراز خبر داد.

 به گزارش سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس ، به نقل از خبرگزاری  مهر ، یوسف آفرینی دبیر همایش «هنر و اعتیاد» ظهر امروز  در همایش پیشگیری و مبارزه با اعتیاد عشایرفارس با طرح ایجاد دانشگاه هنر پاک به میزبانی دانشگاه فرهنگ و هنر ارشاد استان با بیان اینکه برای نخستین بار رشته «سایکودرام» پس از سالها وقفه با حمایت نمایندگان مردم شیراز در مجلس دوباره راه اندازی خواهد شد، هدف این رشته را پیشگیری و درمان اعتیاد به وسیله مهارت های روانشناسی، علمی ، پزشکی و هنری عنوان کرد.

وی با اشاره به طرح دانشگاه هنر پاک نیز برگزاری دو دوره همایش «هنر و اعتیاد» را زمینه ساز این اجرایی شدن این طرح دانست و افزود: از آنجا که مصرف مواد مخدر به ویژه در میان دانشجویان رشته های هنر و هنرمندان به پُزی روشن فکری بدل گشته، از دوسال پیش همایشی توسط دانشگاه فرهنگ و هنر و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ترتیب یافت تا جنبه های مختلف این معضل جستجو شود.

آفرینی با بیان اینکه یکی از اهداف همایش های یادشده بررسی پتانسیل رشته های هنری در پیشگیری و درمان اعتیاد است گفت: نسخه واحدی برای همه طبقات جامعه در موضوع مبارزه با اعتیاد نمی توان پیچید. از این رو باید به تفاوتها اهمیت داد. شاید یکی از راه هایی که اشتباه رفتیم قرار دادن یک نسخه واحد برای همه اقشار درگیر با آن بوده است. چراکه انگیزه های مصرف در هنرمندان تا عشایر متفاوت است، لذا توصیه می کنم این موارد را کارشناسی کرده تا انگیزه ها را برای طبقه های مختلف به دست آوریم. البته صرف نظر از طبقه اجتماعی باید همه شهروندان بررسی شوند.

این کارشناس روان شناسی بالینی و استاد دانشگاه با این توضیح که باید صادقانه پذیرفت که مصرف مواد مخدر لذت بخش است، یادآور شد: در تحقیقی میدانی که در شیراز انجام دادم، ۹۰ درصد کسانی که در بیمارستان اعصاب و روان بستری هستند به خاطر اعتیاد به مواد مخدر درگیر بیماری شده اند. از سویی آمار اعتیاد در میان عشایر فارس هم بالاست.

همایش پیشگیری و مبارزه با اعتیاد عشایرفارس با طرح ایجاد دانشگاه هنر پاک یکشنبه ٢٨ شهریور ماه جاری با حضور رئیس شورای مبارزه با مواد مخدر، معاون بهزیستی فارس، معاون استانداری فارس و تنی چند از نمایندگان مردم در مجلس، درمحل دانشگاه فرهنگ و هنر ارشاد فارس برگزار شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: