دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۲:۰۵:۵۴
کد خبر: ۹۱۷۷۳
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۷
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس خبر داد
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس گفت: از 600 شرکت دانش‌بنیان فارس حدود 85 مورد به تائید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری رسیده است



    

به گزارش سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس ، به نقل از خبرگزاری فارس ، یدالله رحمانی ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان فارس اظهار داشت: فارغ‌التحصیل شدن 19 هزار نفر و تحصیل 17 هزار دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی فارس نشانگر اهمیت و جایگاه این دانشگاه در استان فارس است.

وی افزود: فارس از نظر گردشگری تاریخی و طبیعی با 500 اثر و یک‌هزار و 500 اثر دینی و مذهبی که شاه‌چراغ (ع) در رأس آن است و همین‌طور ظرفیت‌های مهم در بحث پزشکی و فرهنگ و ادب خدمات متعددی به استان‌های جنوب کشور ارائه می‌دهد.

رحمانی ادامه داد: در حال حاضر 4 هزار و 700 واحد صنعتی در این استان فعال است و منطقه ویژه اقتصادی شیراز و منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی‌بر لامرد از جمله ظرفیت‌های ارزشمند این استان در حوزه تولید محسوب می‌شوند ضمن اینکه عملیات اجرایی شهر سلامت شیراز در زمینی به وسعت بیش از 800 هکتار آغاز شده و این‌ها مواردی است که می‌تواند این استان را به جایگاه شایسته خویش برساند.

معاون استاندار فارس تصریح کرد: در گذشته از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فارس استفاده‌ نشده و به همین جهت رتبه بیکاری این استان بالا است و انتظار می‌رود مراکز علمی و دانشگاهی و به‌ویژه دانشگاه علمی کاربردی بتواند با آموزش‌های پودمانی و مهارتی زمینه را برای جذب فارغ‌التحصیلان در بازار کار فراهم آورده و در راستای توسعه و اشتغال استان گام بردارد.

رحمانی بیان کرد: با وجود کاهش نرخ بیکاری از 16.9 درصد به 12.1 درصد در پایان سال 94، همچنان نرخ بیکاری فارس از متوسط کشور بالاتر است که این موضوع زیبنده این استان نیست و دانشگاه‌ها می‌توانند در رفع این مشکل نقش شایانی داشته باشند.

وی متذکر شد: استفاده از فارغ‌التحصیلان این مجموعه و تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان و تقویت مبحث اقتصاد مقاومتی با استفاده از توان شرکت‌های دانش‌بنیان از جمله مواردی است که دانشگاه علمی کاربردی باید در آن نقش‌آفرینی کند.

رحمانی ابراز داشت: در حال حاضر 600 شرکت دانش‌بنیان داریم که تنها حدود 85 مورد آن به تائید معاونت علمی ریاست جمهوری رسیده و 120 مرکز در نوبت هستند که باید این آمار با همت دانشگاه‌های استان ارتقا یابد.

وی یادآور شد: توسعه مراکز جوار صنعت و ایجاد تعامل با سایر مراکز دانشگاهی و زمینه‌سازی برای انتقال فناوری نوین روز دنیا از مواردی است که دانشگاه علمی کاربردی باید در راستای آن حرکت کند

نام:
ایمیل:
* نظر: