کد خبر: ۹۱۹۱۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۳
به مناسبت هفته مقاومت وپایداری
به گزارش تنویر ،  اسوة شجاعت و مردانگی در سحرگاهان هفتم دی ماه 1338 در شهرستان فسا ودر خانواده  کشاورز و زحمتکش به دنیا آمد . وی اصالتاًاز عشایر غیورو غیرتمند فسا بود ودوران کودکی خودرادر جوار پدر و مادری که هنوز صمیمیت یک ایلیاتی راباخود داشتند ،سپری نمود . از اوان کودکی ذکاوت و هوشیاری در چهره اش نمایان بود . وی دوران ابتدایی را رادر دبستان " اوحدی" به تحصیل پرداخت که به علت علاقة 
 فوق العاده اش به درس ،همواره مورد تشویق قرار می گرفت . بعد  دوران ابتدایی و راهنمایی ،دورة متوسطه را آغاز کرد و پس از سالها تلاش ، با اخذ مدرک دیپلم ، از هنرستان کشاورزی فسا فارغ التحصیل گردید. از ابتکار و خلاقیتهای اودر امور مختلف ،استفاده می شد و همین ویژگیهای فردی همراه با چهرة مذهبی و متواضع ،از وی چنان شخصیتی ساخته بود که همگان به او به دیدة احترام می نگریستند .

وی هیچگاه از اوضاع اجتماعی و سیاسی اطراف خود غافل نبود . مبارزات حق طلبانة او برای به ثمر رسیدن انقلاب بر کسی پوشیده نیست . وی پس از پیروزی انقلاب در شکل گیری پایگاههای مقاومت در شهرستان فسا ،نقشی فعال داشت و شبهای متوالی ،اسلحه بردوش از شهر محافظت می کرد.

دوران کوتاه فعالیتهای افتخاری وی در پرستاری از مجروحین جنگ در بیمارستان دکتر چمران اصفهان ،زمینه های رشد و تعالی و کمال رادر وجود نورانی وی فراهم ساخت و به انگیزة یاری رزمندگان اسلام در هیأت یک بسیجی ساده به خیل یاران امام (ره)در جبهه های حق علیه باطل پیوست.

در مدت کوتاهی ،شایستگیها و رشادتهای این سرباز جان برکف امام به منصة ظهور رسید و او به عنوان یکی از نیروهای زبده و کارآمد ، نام خودرا درردیف دلاورمردان تیپ المهدی(عج)به ثبت رساند . وی در تیپ المهدی(عج)حالت محوریت داشت و فرماندة سرافراز تیپ- سردار اسدی-اورا به عنوان یکی از نیروهای سخت کوش ،در انجام عملیاتهای شناسایی ،آزاد گذاشته بودواو نیز با حسن استفاده از این استقلال، در عملیاتهای فردی شرکت کرده وبعد از شکار نیروهای دشمن ، در چادر کوچکی که برای خود تهیه دیده بود ، سر بر آستان نیاز فرود می آورد.

*******

در حساس ترین روزهای جنگ ، سردار شهید کیهان پور به فکر تشکیل یک گردان مقتدر و فعال افتاد که با همکاری و همیاری سرداران شهید جلیل اسلامی ،مرتض جاویدی، محمد رضا بدیهی و .... این مهم به تحقق پیوست و گردان حماسه آفرین" فجر" ، به نام نامی فجرآفرینان خطة نور ،تشکیل گردید . نام آن عزیز جاوید ، به عنوان اولین فرماندة گردان فجر ،در بین دلاورمردان عرصة نور ، تا هماره تاریخ ،سرخ خواهد درخشید .

سردار شهید علیرضا کیهان پورسرانجام در بیستم فروردین ماه 1362 یک شب قبل از عملیات والفجر 1 در اثر برخورد با مین جهندة دشمن در محورشرهانی ،زخمی و متعاقب آن با همرزمان خود بدرود گفت . هرچند بسیاری از همرزمان دلسوختة او به پرواز سرخش ایمان دارند ، اما هنوز آن وجود نورانی در دل امت شهید پرور فسا جاویدالاثر باقی مانده است و خانوادة آن عزیز هنوز چشم به راه آن ایلیاتی صبورند.

*******

نام:
ایمیل:
* نظر: