يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۵:۴۳:۵۴
کد خبر: ۹۲۱۸۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۵:۵۹
هشتمین جشنواره هنرهای تجسمی بسیج با اعلام نفرات برتر در شهر کازرون به کار خود پایان داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج هنرمندان فارس، آیین پایانی هشتمین جشنواره هنرهای تجسمی بسیج با حضور مسئول سازمان بسیج هنرمندان فارس، فرمانده سپاه ناحیه کازرون، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کازرون و جمعی از هنرمندان شهر کازرون امروز درسالن همایش های مرحوم مردانی کازرون برگزار و با اعلام نفرات برتر به کار خود پایان داد.

 

نیما زارع، مسئول سازمان بسیج هنرمندان فارس در این آیین با اشاره به بیانات رهبر انقلاب درخصوص جریان نفوذ فرهنگی، ابراز داشت: یکی از راههایی که دشمن پس از انقلاب درآن بی وقفه نفوذ کرده هنر و جریان هنری بوده است، نفوذی آرام و بی سروصدا و با تلاش شبانه روزی دشمن.

 جشنواره هنرهای تجسمی بسیج در گام هشتم

زارع افزود: خباثت دشمنان تا جایی است که با بهره گرفتن از سینمای هالیوود در فیلمی مانند فیلم "تک تیرانداز" سرباز آمریکایی را به نحوی نشان می دهد که او را با وجود ماجرای 11سپتامبر و بدنبال آن حضور آمریکاوسیاست های نظامی آنها در عراق و با وجود حمایت از کشتارهای بی رحمانه مردم غزه و لبنان ویمن و... سرباز آمریکایی را یک متجاوز نمی بینی بلکه یک انسان دلسوز و مهربان در لباس نیروی نظامی آمریکاست.

 

زارع توجه به کارگروهی و قرارگاهی را یکی از شیوه های مبارزه در برابر نفوذ فرهنگی دشمن دانست و تصریح نمود: به انزوا کشیدن و تحقیر جریان هنر انقلاب اسلامی، یکی از سیاست های نفوذ هنری دشمن است، افراد و مجموعه های انقلابی که دغدغه انقلاب اسلامی را دارند ودشمن با ابزارهای متفاوت آنها را تحقیر می کنند و ازسوی دیگر چهره های مخالف را برجسته جلوه می دهند.

 

زارع معیار هنرمند انقلابی را در انقلابی گری او دانست و بیان داشت: هنر بایستی در مسیر فرامین پروردگار باشد، راه صحیح راه ولایت و ارزش های اسلامی است.

 

حضور موثر جوانان هنرمند در عرصه هنر انقلاب اسلامی را یکی از مباهات این جریان شمرد وگفت: هنرمندانی در میان ما حاضرند که با نیروی جوان بودن انگیزه ودغدغه های انقلاب اسلامی را در سر می پرورانند مانند راوش ها ودریاب ها.

 

مسئول سازمان بسیج هنرمندان فارس در ادامه با اشاره به برگزاری هشتمین جشنواره هنرهای تجسمی بسیج با برشماری اهداف برگزاری این جشنواره، ارایه ی الگوهای ارزشمند و اصیل فرهنگ و هنر اسلامی به جامعه را یکی از مهمترین اهداف آن دانست و افزود: این جشنواره به صورت کارگاهی و با حضور اساتیدی چون سیدمحمدفدوی وحسین عصمتی وبا حضور شرکت کنندگان از کانون های بسیج هنرمندان سراسر استان فارس در شیراز برگزار گردید و به میزبانی کانون بسیج هنرمندان کازرون به کار خود پایان می دهد.

 

 جشنواره هنرهای تجسمی بسیج در گام هشتم

در ادامه این مراسم از زهرا فرشته حکمت از کازرون و آقای محمد جواد محمدی از فراشبند بدلیل احراز کسب رتبه اول و دوم در رشته نقاشی، امین پرهیزکار از کازرون، احمدرضا اعتمادی از داراب به ترتیب مقام اول و دوم رشته گرافیک و خانم‌ها فاطمه تنها و سمیه معصومی مشترکا مقام سوم رشته گرافیک و در پایان روح الله ادریسی از کازرون نیز مقام اول کاریکاتور تقدیر به عمل آمد.

 

در پایان از خانواده هنرمند فقید آقای مرحمتی و دکتر دهقانفرد شاعر کازرونی، مهدی دریاب نویسنده کتاب تکفیری  ودیگرفرهیختگان هنرمند کانون بسیج هنرمندان کازرون به جهت فعالیت های هنری در شهرستان کازرون تقدیر وتشکر به عمل آمد.

 

گفتنی است، نمایشگاه آثار برتر هشتمین جشنواره منطقه ای هنرهای تجسمی بسیج در سالن پرنیان اداره فرهنگ وارشاد اسلامی کازرون به مدت یک هفته به معرض نمایش درخواهد آمد.

 

 


انتهای پیام/ 224224

نام:
ایمیل:
* نظر: