شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۹:۱۸:۴۵
کد خبر: ۹۳۰۷۸
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۱
توسط سازمان محسط زیست استان فارس صورت گرفت
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس گفت: نبود اتوکلاو مناسب در درمانگاه ها، بیمارستان ها و مطب های شهر شیراز را تهدیدی جدی برای سلامت شهروندان دانست.

به گزارش سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس به نقل ازروابط عمومی حفاظت محیط زیست فارس، کارگروه پسماند با حضور حمزه ولوی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بیات پور مدیر کل دفتر امور شهری و شورای استانداری فارس، امینی معاونت فنی شهرداری شیراز ، خوشبخت مدیر عامل سازمان بازیافت و برخی از نمایندگان دانشگاه های شیراز و علوم پزشکی در دفتر معاونت عمرانی استانداری شیراز تشکیل شد.

ولوی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گفت: پسماندهای ویژه به معضلی در استان و کشور تبدیل شده اند،و در حال حاضر سایتی که پسماندهای صنعتی و ویژه را در استان جمع آوری ومدیریت کند وجود ندارد.

وی افزود:پسماندهای ویژه و صنعتی بسیار خطرناک هستند و به دلیل عدم وجود سایت امحاء پسماندها در استان همکنون این پسماندها به صورت موقت در انبارهای واحدهای صنعتی نگهداری می شوند، که میتواند به شدت خطر ساز باشد. 

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس ادامه داد: براساس مطالعاتی که توسط دانشگاه شیراز صورت گرفته، 3 مکان جهت تاسیس سایت جمع آوری پسماند ویژه و صنعتی انتخاب شده است.

 ولوی با بیان این مطلب که در استان فارس روزانه 330 تن پسماند صنعتی تولید میشود افزود: هم اکنون 3 شرکت برای مدیریت سایت پسماند های صنعتی متقاضی شده اند و امیدواریم با مطالعات انجام شده و همکاری دستگاهها بتوانیم شاهد احداث این مرکز در استان باشیم.

وی تصریح کرد: 29 بیمارستان فاقد دستگاه اتوکلاو در سطح استان وجود دارد که 15 بیمارستان فاقد اتوکلاو در شهر شیراز است.عدم وجود دستگاه اتوکلاو میتواند منجر به انتشار بیماریهای عفونی شود و سلامت مردم را تهدید میکندبنابراین طی برنامه زمانبندی شده بایستی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این خصوص اقدام نماید.

وی عدم وجود اتوکلاو مناسب و خاص درمانگاه ها، بیمارستان ها و مطب ها را در شهر شیراز خطر جدی و تهدید سلامت شهروندان دانسته و از شهرداری و دانشگاه شیراز در این خصوص کمک طلبید.
بیات پور مدیر کل دفتر امور شهری و شورای استانداری فارس نیزگفت :بحث سلامت مردم در مقوله امنیت کشور مطرح است و ایجاد سلامت در مردم منجر به آرامش کشور میشود ، مدیریت پسماند در حوزه سلامت بسیار مهم می باشد و عدم اجرای مدیریت صحیح پسماند تبعات بدی را خواهد داشت و بایستی بحث سلامت مردم در اولویت جدی ارگان ها و سازمان ها قرار بگیرد.

گفتنی است، در این جلسه مقرر شد گزارش دانشگاه علوم پزشکی شیراز و جهرم و فسا در خصوص زباله های عفونی ارائه شود و شهرداری شیراز نیز  در خصوص اقدامات انجام شده مطابق با بند الف قانون192 گزارش دهد.

همچنین، علاوه بر  ارائه گزارش برش استانی طرح جامع مدیریت پسماند کشور،  مقرر شد دانشگاه شیراز در خصوص طرح جامع مدیریت پسماند گزارش ارائه شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: