گزارش
22 بهمن 93
هانیه پورحسین/ خبرگزاری ایسنا
bolet22 بهمن 93
هانیه پورحسین/ خبرگزاری ایسنا
22 بهمن 93
محسن تورع/ خبرگزاری نسیم
bolet22 بهمن 93
محسن تورع/ خبرگزاری نسیم
کد خبر: ۹۳۴۸۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰
دبیر ستاد احیای امر به‌ معروف و نهی از منکر فارس در دوره طرح ولایت بسیج رسانه:
: خبرنگاران نباید تنها گزارشگر عملکرد مسئولین باشند بلکه باید برای کشف حقیقت تلاش کنند و روشنگری را رسالت خود بدانند و بازتاب دهنده مشکلات مردم باشند و اگر این اتفاق بیفتد، آنگاه رسانه تبدیل به بزرگترین ابزار تحقق امر به معروف و نهی از منکر می شوند.
به گزارش "روابط عمومی سازمان بسیج رسانه استان فارس" سلیمان مهدوی دبیر ستاد احیای امر به‌ معروف و نهی از منکر استان فارس در دوره طرح ولایت بسیج رسانه این استان با اشاره به نقش زنان در تحولات اجتماعی گفت: در تمام انقلابها نقش زنان نقش بسیار بارزی است چرا که به گواه تاریخ انگیزه اولیه و نیروی محرک برای انجام کارهای بزرگ، همواره توسط زنان در نهاد اجتماع بارور شده است.

وی در ادامه گفت: در بررسی واقعه عاشورا، نقش زنان بسیار اساسی است به نحوی که بسیاری از مردان بزرگی که در این کارزار به شهادت رسیده اند، توسط مادران، همسران و یا خواهران خود به این درجه از جرات، شهامت و فداکاری دست یافته اند و اگر تربیت صحیح مادران و هدایت راهگشای همسران نبود قطعا چنین رشادت ها و حماسه هایی حاصل نمی شد.

مهدوی در ادامه خاطرنشان کرد: به حق باید اذعان کرد اگر زنان از حضور موثر در عرصه انقلاب اسلامی کنار می کشیدند، این انقلاب هیچگاه به پیروزی دست نمیافت.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان در بخش دیگری از سخنان خود نیز گفت: در حماسه حسینی نیز مشاهده می کنیم که پیام عاشورا و شرح حوادث آن و تشریح علل قیام امام حسین(ع)، توسط یک زن که خود شاهد و گواه تمام اتفاقات و جریان ها بوده بیان گردیده و اصطلاحا رسانه ای می شود و به گوش جامعه می رسد به نحوی که اگر حضرت زینب کبری(س) به عنوان پیام آور عاشورا به همراه امام سجاد(ع) از تبیین حقیقت اجتناب می کردند، چه بسا ابعاد حادثه عاشورا برای تاریخ و مردم در اعصار مختلف بیان نمی شد.

وی در ادامه تصریح کرد: رونشگری حضرت زینب(ع) پس از واقعه عاشورا سبب شد حکومت غاصب اموی ایشان را به مکان های دورافتاده و مختلف تبعید کند چرا که این روشنگری سبب بیداری مردم و مطالبه گری آنها از حکومت می شد.

مهدوی همچنین گفت: روشنگری و اطلاع رسانی دقیق، صحیح و به موقع از جمله رسالتهای اصلی اصحاب رسانه است و برای پی بردن به اهمیت این موئلفه ها، کافیست فکر کنیم اگر پیام آوران و خبرنگاران واقعه عاشورا این موئلفه ها را رعایت نمی کردند و مد نظر قرار نمی دادند، امروز ما از امام حسین(ع) و قیام مقدس او چه چیزی برای عرضه به جامعه داشتیم؟

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر فارس در بخش دیگری از سخنان خود عنوان داشت: عاشورا خود یک رسانه است که طی 1400 سال گذشته، بسیاری از مناسبات مهم جهان را تحت الشعاع خود قرار داده است و تنها کافیست از این ظرفیت به درستی برای بیداری نسل ها استفاده شود.

وی در ادامه با اشاره به نقش رسانه ها گفت: به همان میزان که یک رسانه می تواند واقعه بزرگی چون عاشورا را صحیح و اثرگذار به گوش جهانیان برساند، می تواند آن را تحریف کند و حقایق را چنان وارونه جلوه دهد که عده ای تصور کنند جنگ امام حسین(ع) و یزید یک خصومت شخصی بوده و یا برای تصاحب حکومت و جاه و مقام بوده است.

مهدوی در انتها خاطرنشان کرد: خبرنگاران نباید تنها گزارشگر عملکرد مسئولین باشند بلکه باید برای کشف حقیقت تلاش کنند و روشنگری را رسالت خود بدانند و بازتاب دهنده مشکلات مردم باشند و اگر این اتفاق بیفتد، آنگاه رسانه تبدیل به بزرگترین ابزار تحقق امر به معروف و نهی از منکر می شوند.

نام:
ایمیل:
* نظر: