پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۲۰:۲۹:۴۷
کد خبر: ۹۳۸۴۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۸
صبح امروز برگزار شد :
در راستای جذب و سازماندهی کارکنان نخبه و استفاده از ظرفیت علمی آنها ، کارگاه آموزشی نیاز سنجی پژوهشی برگزار شد .

به گزارش خبرنگار سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس جلسه آموزشی در راستای تقویت هسته های علمی معاونت دانش و پژوهش و سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس امروز از ساعت 9 تا 30/10 با حضور دکتر دهقانی ریاست سازمان بسیج علمی و 12 نفر از پژوهشگران برتر سپاه فجر برگزار شد .

در این جلسه که به مدت یک ساعت و نیم به طول انجامید مصطفی اژدری مدیر پژوهشی معاونت دانش و پژوهش سپاه فجر به تشریح لزوم پرداختن به پژوهش و انجام پروژه های علمی پرداختند .

مصطفی اژدری گفت : یکی از عوامل مهم در پشرفت و حرکت رو به جلو سپاه، علم و دانش می باشد .

اژدری با بیان اینکه کلیه افراد مدعو در این جلسه دارای کارشناسی ارشد و دکترا هستند که در حوزه های پژوهشی فعالیت های درخور توجهی داشته اند، افزود : تشکیل هسته علمی در معاونت دانش و پژوهش گام بسیار خوبی در روند پشرفت علمی محسوب می شود .

مدیر پژوهش معاونت دانش و پژوهش سپاه فجر در ادامه تصریح کرد :تعداد زیادی از کارکنان سپاه فجر را افراد علمی و تحصیل کرده تشکیل می دهند که لازم است این افراد شناسایی و ساماندهی شوند تا بتوانند در حل مشکلات علمی کارساز باشند .

 مصطفی اژدری ضمن اشاره به مشکلات و نیاز های پژوهشی سازمان خاطر نشان کرد : در حال حاضر یکی از مهمترین برنامه های معاونت دانش و پژوهش حل مشکلات به صورت علمی و ریشه ای می باشند که این مشکلات می بایست در حوزه های مختلف اداری و سازمانی شناسایی شوند .

وی در ادامه عنوان کرد : پژوهش هایی که انجام می شوند می بایست متناسب با دغدغه های مقام معظم (مد ظله) رهبری باشد و با توجه به اینکه ایشان به کرات مشکلات کلی کشور را بیان کرده اند ، وظیفه ما این است که این دغدغه ها را در چارچوب مأموریتی و اداره سازمان شناسایی کنیم و در راستای حل آنها به صورت علمی کوشا باشیم .

اژدری افزود : علاوه بر دغدغه های مقام معظم رهبری (مدظله)، سایر مشکلات و نیازهای مختلف که در رده های سپاه فجر مشاهده می شوند و در زمینه های مختلف مأموریتی و اداره سازمان تأثیر گزار هستند نیز می بایست شناسایی شوند تا بتوان آنها را در قالب پروژه های علمی مورد بررسی قرار داد و در نهایت زمینه رشد و تعالی سازمان را فراهم کرد .

وی در ادامه یادآور شد : هدف اصلی از این پژوهش ها اصلاح وضع موجود در حوزه های مختلف ذکر شده جهت رسیدن به وضع مطلوب می باشد .

اژدری با بیان اینکه همه افراد تحصیل کرده و دارای ظرفیت علمی می بایست در مسیر رشد و تعالی علمی سپاه کوشا باشند خاطر نشان کرد : هسته های علمی (که خود افراد حاضر در این هسته های نیز می توانند به صورت شبکه ای با سایر افراد علمی هسته های دیگری را تشکیل دهند) گام مناسبی در راستای حل مشکلات موجود و رسیدن به وضع مطلوب می باشد .

مدیر پژوهشی معاونت دانش و پژوهش سپاه فجر در پایان گفت : تمامی پروژ ه های موجود که مصوب شوند پس از اجرا و نهایی شدن، کاربست آنها لازم الاجرا می باشد که این کاربست ضمانت اجرایی پروژ ه ها را محقق می کند .

به گزارش خبرنگار سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس این جلسه پس از یک ساعت و نیم سخنرانی مصطفی اژدری مدیر پژوهشی معاونت دانش و پژوهش سپاه فجر و تبادل نظر اعضا حاضر در جلسه به کار خود خاتمه داد.

نام:
ایمیل:
* نظر: