کد خبر: ۹۳۸۹۲
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۴
توسط سازمان بسیج کارگری استان فارس
فراخوان شعر در باب «شهدای کارگری» توسط سازمان بسیج کارگری استان فارس برای مراسم «شب شعر و خاطره» شهدای کارگری که در هفته بسیج امسال؛هفته اول آذر 95 برگزار میگردد.مهلت ارسال شعر حداکثر تا 20 آبان 95 می باشد که شعرای عزیز می توانند شعرهایشان را به آدرس basiji1394@gmail.com ارسال نمایند.به شعرهای برگزیده جوایزی به رسم یادبود اهدا خواهد شد.
بسم رب الشهداء و صدیقین
با درود و سلام به روح شهدا ، امام شهدا به خصوص شهدای کارگری، به یاری خداوند و عنایت شهدا در  هفته بسیج  امسال ،هفته اول آذرماه،شب شعر و خاطره شهدای کارگری استان در شیراز برگزار می گردد. در این راستا تاکنون  چندین جلسه با فرمانده حوزه های شیراز و زرقان، خانه کارگر، اداره کار،کنگره سرداران و 15000 شهید استان فارس،بنیاد شهید،ایثارگران شهرداری شیراز و ... برگزار گردیده است.همچنین در حال وارد کردن اطلاعات مربوط به شهدای کارگری در نرم افزار بانک شهداء و نهایی کردن آمار و اطلاعات شهدای کارگری هستیم .با تنی چند از شعرای نامی استان فارس در مورد این شب شعر صحبت شده است و از آنها در خواست شعر شده است.در همینجا نیز دوباره از تمامی شعرایی که به راه و آرمان شهداء اعتقاد دارند صمیمانه دعوت می کنیم که شعرهای خود را در باب شهدای کارگر به خصوص شهدای مدافع حرم به این سازمان ارسال نمایند.آدرس ایمیل این سازمان برای ارسال شعرهای شعرای عزیز  در بالای همین متن موجود است. شهدا گردن همه مردم حق دارند و همه در برابر آنها وظیفه داریم که کوچکترین آن برگزاری همین مراسمات و جمع آوری و نشر زندگینامه و خاطرات و وصیتنامه  این عزیزان به نسل و نسل هایی است که دوران دفاع مقدس را درک نکرده اند.
لازم به ذکر است که شهدای کارگری شامل شهدایی می شود که در زمان حیاتشان شاغل در کارخانجات و کارگاهها یا استاد، بنا و کارگر ساختمانی بوده اند .
وظیفه ما در استان فارس وقتی سنگین تر است که بدانیم که بیشترین تعداد شهدای کارگری در بین استان ها متعلق به استان فارس با بیش از 1500 شهید کارگری می باشد. در سال های اخیر  نیز در بحث شهدای مدافع حرم ،قشر بسیج کارگری شهدای گلگون کفنی را تقدیم نموده است که یک نمونه از این شهدای گرانقدر شهید ابوذر غواصی است که به عنوان دومین شهید مدافع حرم در قشر بسیج کارگری در کل کشور شناخته می شود، همچنین تاکنون افغانستانیهای عزیز مقیم استان فارس هفده شهید کارگری در دفاع از حرم تقدیم نموده اند که قرار است در مراسم شب شعر و خاطره از این شهدای گرانقدر و خانواده های معظمشان تجلیل به عمل آید.
نام:
ایمیل:
* نظر: