کد خبر: ۹۴۰۶۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲
مهندس مختاری رئیس شورای عالی قشر بسیج کارگری استان فارس
اجرای این طرح ها در گرو پرداخت 3 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی است و با اجرای آن 20 هزار و 650 فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.

سهراب مختاری مدیر کل تعاون ، کار و ررفاه اجتماعی استان فارس از آماده شدن 1091 طرح سرمایه گذاری در استان فارس برای معرفی به بانک ها خبر داد.

مختاری با بیان اینکه 28 دستگاه اجرایی متولی معرفی و حمایت از این طرح ها هستند گفت: از تعداد 1091 طرح سرمایه گذاری در استان ، 627 طرح در حوزه کشاورزی ، 241 طرح در حوزه صنعت و معدن ، 125 طرح در حوزه گردشگری و صنایع دستی ، 25 طرح در حوزه بهزیستی همچون تامین مهد کودک و مابقی در حوزه سایر دستگاه های اجرایی است.

وی اظهار داشت: این طرح ها علاوه بر آنکه شامل طرح های اقتصادی جدید است شامل طرح های نا تمام ، نیمه تمام و رها شده با پیشرفت فیزیکی تا 60 درصد می باشد و کارگروه اشتغال استان فارس در صدد است تا این طرح ها را با استفاده از منابع داخلی بانک ها و در راستای افزایش مدیریت منابع به مصارف که یکی از اولویت های جدی اقتصاد مقاومتی را به سرانجام رسانده و علاوه بر شروع طرح های جدید ، طرح هایی که سرمایه های قابل توجهی در آنها صرف شده اما به دلایلی راکد مانده اند را نیز احیا نماید.

در این راستا وی گفت: یکی از ایرادهایی که بانک ها در قبال عدم پرداخت تسهیلات در استان و صرف منابع بانکی استان در فارس مطرح می کردند آن بود که سرمایه گذار دارای طرح مناسب و با مجوز وجود ندارد که این مساله با دستور اکید استاندار فارس و همکاری شورای هماهنگی بانک ها و پیگیری کارگروه اشتغال استان در حال حل و فصل است.

دبیر کارگروه اشتغال استان فارس ادامه داد: در این راستا به پیشنهاد دبیرخانه این کارگروه پالایش طرح های جدید و نیمه تمام و رها شده اقتصادی فارس در دستور کار قرار گرفت و با فراخوان به ادارات تعاون ، کار و امور اجتماعی شهرستان ها ، تمامی طرح های این چنینی با کمک فرمانداران و دستگاه های اجرایی شهرستانی و استانی جمع آوری و با ارسال به سازمان های متولی حمایت از این طرح ها ، کار پالایش آن آغاز شد.

وی با بیان اینکه پس از فراخوان مذکور 1407 طرح به دبیرخانه کارگروه اشتغال استان رسید افزود: از آنجا که امکان آن می رفت برخی از این طرح ها به دلیل گذشت زمان از حیص انتفاع خارج شده و سودآوری خود را از دست داده باشد و یا تاریخ انقضای مجوزهای صادره فرا رسیده باشد و یا طرح ها نیاز به ویرایش و اصلاح داشته باشد. این طرح ها به سازمان های مربوطه برای بررسی ارسال گردید که اغلب سازمان های متولی جواب لازم را به استعلام های درخواستی داده اند و منتظریم تا سایر سازمان ها نیز جواب لازم را بدهند تا بتوانیم طرح ها را برای پرداخت تسهیلات و بررسی بیشتر به بانک ها ارسال کنیم.

مختاری اذعان داشت: در پالایش اولیه 1091 طرح با رقم تسهیلات مورد نیاز 3 هزار میلیارد تومانی استخراج شدند که در جلسه بعدی کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری برای معرفی به بانک جهت پرداخت تسهیلات مطرح خواهند شد.

وی تاکید کرد: در ارسال مجدد طرح ها به سازمان های ذی ربط از آنها خواسته شده تا اهلیت سرمایه گذار به اجرای طرح مورد بررسی قرار گیرد و در پالایش طرح ها تمامی جوانب را مد نظر قرار دهند تا از انحراف تسهیلات بانکی جلوگیری شود و طرح هایی اجرا گردد که از هر لحاظ به صلاح فارس بوده و توسعه استان را به دنبال داشته باشد.

مختاری گفت: با تحقق این موضوع و با معرفی طرح های سرمایه گذاری دارای شرایط لازم به بانک ، پرداخت تسهیلات با همکاری شورای هماهنگی بانک ها و نظارت کارگروه اشتغال استان آغاز خواهد شد که قطعا این امر موجب بهبود نسبت منابع به مصارف خواهد شد.

مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان فارس بیان داشت:   این رقم بجز 16 هزار میلیارد تومانی است که دولت برای رونق تولید پرداخت آن را به تصویب رسانده است.

مختاری در پایان یادآور شد: خوشبختانه عزم دولت در حمایت از واحد های تولیدی جدی است و پالایش طرح های سرمایه گذاری و تصویب پرداخت تسهیلات 16 هزار میلیارد تومانی موید این امر است.
نام:
ایمیل:
* نظر: