کد خبر: ۹۴۰۸۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰
استاندار فارس:
استاندار فارس با اشاره به اقداماتی که در استان فارس برای اشتغال عشایر شده است، گفت: ایجاد شهرک صنایع دستی در استان فارس با هدف اشتغال عشایر دنبال می‌شود.


به گزارش «بیکافارس»، سید محمدعلی افشانی پیش از ظهر دیروز در دومین گردهمایی سراسری مسئولان امور عشایر سراسر کشور که در شیراز برگزار شد، اظهار داشت: برنامه‌ریزی برای اشتغال عشایر امری مهم است چراکه مانع بروز و افزایش پدیده حاشیه‌نشینی در شهرهای بزرگ می‌شود.

وی با اشاره به اقداماتی که در استان فارس برای اشتغال عشایر شده است، گفت: ایجاد شهرک صنایع دستی یکی از اقداماتی است که در استان فارس دنبال می‌شود چراکه فعالیت زنان عشایر در حوزه صنایع دستی می‌تواند مشکلات مالی این قشر را برطرف کند.

استاندار فارس راه‌اندازی شهرک صنایع دستی را برای عشایر ضروری دانست و افزود: در کنار راه‌اندازی این شهرک، باید آموزش‌های لازم در زمینه استفاده از تکنولوژی روز به عشایر داده شود تا تولیدات صنایع دستی آنها بازار فروش خود را پیدا کند.

افشانی با بیان اینکه بر اساس آمار از جمعیت 25 درصدی عشایر کوچ‌رو در گذشته، امروزه تنها 1.8 دهم درصد چنین معیشتی دارند، خاطرنشان کرد: این میزان از باقی مانده جامعه عشایر نیز خواسته یا ناخواسته به دنبال اسکان هستند.

وی با بیان اینکه جامعه عشایر باید با تکنولوژی روز آشنا شوند تا بتوانند در دنیای کنونی رقابت کنند، تصریح کرد: لازمه این کار توجه به تعلیم و تربیت فرزندان عشایر است و  تلاش‌های محمد بهمن‌بیگی به عنوان نمونه موفق در این زمینه باید سرلوحه مسئولان امور عشایر قرار گیرد. 

استاندار فارس بیان کرد: توجه ویژه به آموزش و پرورش و تعلیم فرزندان عشایر سبب می‌شود که در آینده میراثی به عنوان سبک زندگی عشایر داشته باشیم که همراه با ثروت و تولید است. 

نام:
ایمیل:
* نظر: