دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۲:۰۵:۵۹
کد خبر: ۹۴۱۰۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۵
معاون امور عمرانی استاندار فارس خواستار شد
معاون امور عمرانی استاندار فارس گفت: در کنار اقتصاد مقاومتی باید با اقدام و عمل در حوزه نگهداری، ایمنی و افزایش آسایش مسافران و کاهش تصادفات جاده‌ای با شعار راه ایمن و توسعه پایدار گام برداشت..

به گزارش سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس به نقل از خبرگزاری فارس خلیلرضائیان بعدازظهر امروز در آیین تودیع و معارفه مدیران پیشین و جدید اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فارس در سخنانی اظهار داشت: مدیرکل جدید راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فارس باید نسبت به دو رویداد پیش روی بزرگ راهپیمایی اربعین حسینی به مقصد کربلای معلی و فصل سرما و یخبندان اهتمام بیشتری نشان دهند تا به‌خوبی و به‌دور از هیچ‌گونه مشکلی اجرایی و عملیاتی شود.

وی با اشاره به اینکه در آمارها فارس یکی از استان‌های ردیف نخست در تلفات جاده‌ای معرفی شده است، افزود: در بسیاری از موارد اول و آخر بودن ارزش نیست و بر این اعتقاد هستیم که در تصادفات جاده‌ای اگر یک نفر جان خود را از دست دهد برای ما مهم و تأسف‌بار است.

معاون امور عمرانی استاندار فارس خاطرنشان کرد: برای مقابله با تلفات و تصادف جاده‌ای باید اعتبار بیشتری به استانی مانند فارس که نسبت به دیگر استان‌ها پهناورتر و تردد خودروهای بیشتری به دلیل ترانزیت بودن در جاده‌های آن صورت می‌گیرد اختصاص یابد.

مدیرکل جدید راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فارس نیز در ادامه این آئین اظهار داشت: فارس دارای شاخصه و ظرفیت‌های بسیار، طول راه‌های شریانی همسنگ و بیشترین وسایل حمل‌ونقل عمومی و قطب پزشکی جنوب کشور است.

علیرضا سیاه‌پور خاطرنشان کرد: مجاورت فارس با شش استان، داشتن 14 ورودی راه‌های شریانی و اصلی، کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب این استان را به یکی از استان‌های مهم در زمینه حمل‌ونقل تبدیل کرده است.

وی تصریح کرد: در کنار اقتصاد مقاومتی باید با اقدام و عمل در حوزه نگهداری، ایمنی و افزایش آسایش مسافران و کاهش تصادفات جاده‌ای با شعار راه ایمن و توسعه پایدار گام برداشت.

مدیرکل پیشین این اداره کل نیز در ادامه این نشست در مورد قسمتی از فعالیت‌های انجام شده گفت: از ابتدای آغاز به کار در این اداره کل آمار تلفات جاده‌ای از 2 هزار و 443 نفر درحال‌حاضر به 981 نفر کاهش ‌یافته است.

احمد خواست‌خدایی اظهار داشت: مجوز 100 مجتمع بین‌راهی در سطح راه‌های فارس صادر شده که از این تعداد 31 مجتمع به بهره‌برداری رسیده و 26 مورد دیگر در دست احداث است و تا پایان سال جاری چهار مجتمع دیگر به بهره‌برداری می‌رسد.

نام:
ایمیل:
* نظر: