شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۲۰:۳۳:۱۱
گزارش
گزارشی از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرودشت
boletآبخیزداری و منابع طبیعی مرودشت
کد خبر: ۹۴۹۲۸
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۷
جلسه شورای امربمعروف و نهی ازمنکر توسط بسیج مهندسین کازرون برگزار شد.
به گزارش بسیج مهندسین فارس ،در ابتدای جلسه مهندس محمدجعفر شفیعی مسئول بسیج مهندسین کازرون با تسليت ايام سوگواري حضرت امام حسين (ع) و شهداي دشت کربلا، گفت: حماسه عاشورا از چنان ابعاد گسترده‏اي برخوردار است که هر چه بيشتر به تحليل و بررسي آن پرداخته شود، زواياي جديدتري از آن آشکار خواهد شد. 

مهندس شفیعی با بيان اينکه عاشورا نه يک حادثه که يک فرهنگ است، اظهار داشت: اين فرهنگ برخاسته از متن اسلام ناب محمدی (ص) مي باشد که نقش حياتي را در استحکام ريشه ها و رويش شاخه ها ايفاء کرده است. 
مسئول بسیج مهندسین کازرون ابراز داشت: عاشورا هيچ وقت در محدوده زمان و جغرافياي خاصي محصور نمانده است، بلکه همواره الهام بخش تشيع در راستاي حرکت ها، جنبش ها و قيام هاي راستين شيعه در برابر کانون هاي ظلم و کفر و نفاق بوده است. 
مهندس شفیعی احياي مظاهر و نشانههاي اسلام اصيل و ناب محمدي، صلاح و بهبود وضع مردم سرزمين هاي اسلامي، مبارزه با ستمگران اموي جهت تأمين امنيت براي مردم ستمديده و فراهم کردن بستري مناسب براي عمل به احکام و واجبات الهي را از اهداف امام حسين (ع) عنوان نمود و خاطرنشان کرد: در رابطه با فلسفه قيام عاشوراي سيدالشهداء نيز طلب اصلاح در امور امت پيامبر(ص)، احياي امر به معروف و نهي از منکر و عمل به سيره رسول خدا(ص) و اميرالمؤمنين(ع) همانند برپايي نماز و پرداخت زکات را می توان از مهم ترين موارد آن برشمرد. 
مسئول شورای قشر بسیج مهندسین کازرون با بيان اينکه امام حسين(ع) متعلق به تمام مسلمانان و جهان بشريت است، اظهار داشت: بزرگداشت شعائر ديني خاص انسان هايي است که باورهاي ديني و مذهبي قوي نسبت به خاندان عصمت و طهارت(ع) داشته باشند. 
وي گفت: دشمنان در 37 سال گذشته براي براندازي نظام جمهوري اسلامي همه توطئه ها و راهها و روش هاي ممکن را تجربه کردند اما نتيجه آن شکست هاي متوالي براي آنان و سربلندي و عزت براي جمهوری اسلامی ايران بود و از يک دهه پيش تاکنون نيز با سلاح فرهنگ و جنگ نرم به مصاف مردم انقلابي کشور ما آمده اند. 
مهندس شفیعی تصريح کرد: دشمنان تلاش دارند با هجمه فرهنگي و بکارگيري ابزار و فناوری هاي گوناگون، ارزش هاي حاکم بر جامعه اسلامي را مخدوش و ارزش هاي غير ديني را جايگزين مضامين و مفاهيم ديني و مذهبي در کشور نمایند.

در ادامه اعضای شورا به بیان دیدگاهها و تبادل نظر در خصوص چگونگی فعال نمودن بیشتر اعضاء به انجام فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر پرداختند.

نام:
ایمیل:
* نظر: