جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۶:۰۰:۳۳
کد خبر: ۹۵۵۳۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۶
مشاور استاندار و مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس خبر داد :
مشاور استاندار فارس و هماهنگ کننده امور پژوهش و فناوری این استان ضمن تاکید بر لزوم توجه خاص به محصولات دانش بنیان گفت: دولت تدبیر و امید نیز در این زمینه حمایت های لازم را انجام خواهد داد.

به گزارش  سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس به نقل از  ایرنا، سید آیت الله رزمجو،  در جلسه ستاد هماهنگی برگزاری هفته پژوهش و فناوری استان
(چهاردهم تا هجدهم آذر) در شیراز افزود: مدیران دستگاه های اجرایی باید برای جذب بودجه های پژوهشی بکوشند و آن دسته از مدیرانی هم که پارسال نتوانستند این اعتبارات را جذب کنند باید پاسخگو باشند.
مشاور استاندار و مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس، ادامه داد: تمام تفاهم نامه ها و قراردادهای تحقیقاتی و پژوهشی دستگاه های اجرایی باید با دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی این استان منعقد شود به جز مواردی که متخصصان مربوط به آن موضوع در دانشگاه های استان حضور نداشته باشند.
وی به برگزاری هفته پژوهش اشاره کرد و گفت: امسال، هفته وهش با رویکرد اقتصاد دانش بنیان که زیر مجموعه اقتصاد مقاومتی است و با شعار 'پژوهش تقاضا محور و تجاری سازی فناوری زیربنای اقتصاد مقاومتی' برگزار می شود.
مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس، برنامه های هفته پژوهش امسال در 2 سطح ملی و استانی برگزار می شود که از چهاردهم تا هجدهم آذرماه در سطح استانی و هفته بعد از آن در سطح ملی خواهد بود.
رزمجو، با اشاره به برپایی نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی در نخستین روز هفته پژوهش، بیان داشت: باید زمینه حضور کارکنان، دانشجویان و دانش آموزان در تمام مقاطع تحصیلی در این نمایشگاه فراهم شود چرا که یکی از شاخص های ارزیابی دانشگاه ها و دستگاه های اجرایی، چگونگی برپایی نمایشگاه یاد شده است.
مشاور استاندار فارس بیان کرد: همچنین در روز شانزدهم آذر، آیین تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه ها و دستگاه های اجرایی این استان برگزار خواهد شد.
او افزود: صدا و سیما و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس و همچنین شهرداری شیراز باید نسبت به اطلاع رسانی مطلوب در هفته پژوهش اهمتام لازم داشته باشند.

نام:
ایمیل:
* نظر: