يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۲:۵۵:۲۶
کد خبر: ۹۵۶۲۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۴
رئیس دانشگاه شیراز:
رئیس دانشگاه شیراز گفت: افزایش کمّی مقالات به تنهایی نشان‌دهنده رشد علمی نیست.

به گزارش سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس به نقل از خبرگزاری فارس، دکتر مجید ارشاد بعدازظهر امروز در پنجمین کنفرانس بین‌المللی مواد و متالورژی اظهار داشت: رشد علم تنها تولید مقاله نیست چنانکه امروز از نظر وضعیت کمی مقالات رشد خوبی داشته‌ایم و نیاز است به سمت کیفی شدن مقالات حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه ایجاد و توسعه دانشگاه کارآفرین لازمه رفع وابستگی است، افزود: بنابر سند چشم‌انداز 20 ساله کسب رتبه نخست اقتصاد و فناوری منطقه هدف‌گذاری شده و دانشگاه‌های توانمند از اصلی‌ترین عوامل تحقق این هدف هستند.

ارشاد ادامه داد: رشته تحصیلی مهندسی مواد شامل بایو و نانو و موارد دیگری است که اهمیت زیادی به این رشته برای تحقق اهداف سند می‌بخشد.

وی ایجاد آزمایشگاه‌ها و امکانات مناسب برای آموزش‌های عملی و کسب تجربه را از ضرورت‌های دانشگاه کارآفرین توصیف و بیان کرد: ارتباط صنعت و دانشگاه برای رسیدن به اهداف سند چشم‌انداز ضرورت دارد و از این منظر ایجاد و تجهیز آزمایشگاه‌های بروز‌ باید در دستور کار دانشگاه‌ها قرار گیرد.

ارشاد خاطرنشان کرد: برای افزایش ارتقای ارتباط صنعت و دانشگاه لازم است که صنایع مشکلات و نیازهای خود را به دانشگاه منعکس کرده و ارتقای تولید و رفع نواقص را با کمک دانشگاه محقق سازند.

رئیس دانشگاه شیراز اضافه کرد: یکی از رسالت‌های مجامع علمی، تذکر دادن نسبت به مسائل جامعه است تا با ایجاد حساسیت و بیان راهکار برای رفع دغدغه‌های عمومی اقدام کارشناسی صورت پذیرد.

وی در بخشی از سخنان خود از برگزاری بین 40 تا 50 کنفرانس و همایش علمی ملی و بین‌المللی در دانشگاه شیراز خبر داد و همچنین راه‌اندازی نخستین دوره دکترای علوم پایه و شیمی در این دانشگاه را اقدامی مهم برشمرد.

به گزارش فارس، کنفرانس بین‌المللی مواد و متالورژی به مدت دو روز در دانشگاه شیراز ادامه دارد.

 

نام:
ایمیل:
* نظر: