کد خبر: ۹۵۷۷۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸
مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس :
مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس از ساخت دهکده ورزشی در کنار ورزشگاه میان‌رود شیراز خبر داد و گفت: نباید از ورزشگاه میان‌رود و ظرفیت‌های اطراف آن برای فوتبال استفاده کرد بلکه باید از این فضا برای توسعه سایر رشته‌های ورزشی بهره بود.

به گزارش «بیکافارس» به نقل از تسنیم،حیدرعلی کامیاب  در حاشیه مسابقات اتومبیلرانی اسلالوم با بیان اینکه در بسیاری از رشته‌های ورزشی زیرساخت نداریم اظهار داشت: یکی از این رشته‌ها اتومبیلرانی و موتورسواری است که برای ایجاد زیرساخت‌های لازم در این رشته در حاشیه ورزشگاه میان‌رود برنامه‌ریزی شده است.

وی بیان کرد: پس از تکمیل فاز نخست ورزشگاه میان‌رود براساس جانمایی صورت گرفته، به دنبال این هستیم تا در چند سال آینده یک دهکده ورزشی در کنار این مجموعه ورزشی ایجاد کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس خاطرنشان کرد: نباید در ورزشگاه میانرود که وسعت اطراف آن به 48 هکتار می‌رسد کارها با فوتبال تمام شود، بلکه باید همانند مجموعه انقلاب تهران برنامه‌ریزی و در زیرساخت‌های مختلف ورزشی از جمله جاده سلامت برای پیاده‌روی و همچنین یک پیست 5 کیلومتری موتورسواری و یا اتومبیلرانی ایجاد شود.

کامیاب گفت: از سال آینده این مهم کلید می‌خورد و معتقدیم باید یک پیست موتورسورای و اتومبیلرانی مناسب برای علاقه‌مندان به این رشته ایجاد کرد.

وی با اشاره به میزبانی‌های پی در پی شیراز در مسابقات ملی و بین‌المللی در رشته‌های مختلف گفت: از در هفت ماه گذشته 70 مسابقه ورزشی جهانی، آسیایی و ملی به میزبانی شهر شیراز و برخی نقاط فارس برگزار شده و این نیز حکایت از فراهم شدن زیرساخت‌ها را دارد.

کامیاب با بیان اینکه تنها امرروز جمعه شیراز میزبان چندین مسابقه کشوری است گفت: مدتی بود که ورزش شیراز و فارس در میزبانی این رقابت‌ها با رکورد مواجه شده بود که امروز این مهم با توجه به فراهم کردن زیرساخت‌ها روز به روز در حال افزایش است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس خاطرنشان کرد: امروز اگر می‌خواهیم توانمندی بالفعل شیراز در بخش‌های مختلف را داشته باشیم راهی جز میزبانی مسابقه‌های کشوری و شرکت فعال در آن نداریم.

کامیاب بیان کرد: با توجه به برگزاری مسابقات 2018 جاکارتا و افزایش تعداد ورزشکاران استان فارسی در این رقابت‌ها نیازمند فعالیت و برنامه‌ریزی بیشتر هستیم که این نیز با تلاش و برنامه‌ریزی منسجم امکان‌پذیر است.

انتهای پیام/


نام:
ایمیل:
* نظر: