جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۴:۲۷:۵۳
کد خبر: ۹۵۸۱۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۵
در شیراز
آیین نکوداشت دکتر "موسی صالحی" دانشیار بازنشسته دانشکده تغذیه و علوم غذایی شیراز، در این دانشکده برگزار شد.

 به گزارش سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس به نقل از "وب دا" در شیراز، رییس دانشکده تغذیه و علوم غذایی شیراز، هدف از برگزاری این آیین را نکوداشت  سه دهه فعالیت دکتر صالحی عنوان کرد و افزود: دکتر صالحی همواره برای ما یک دوست صمیمی بودند و هیچ گاه این روابط دوستانه و یا قوانین آموزشی دانشکده اختلالی در روابط کاری و روابط دوستانه ایجاد نکرد، باید یاد بگیریم که تضاد تفکرات علمی هیچ وقت نمی تواند ضایع کننده و باطل کننده ارزش آن تفکر باشد.

دکتر "محمد حسن افتخاری" ادامه داد: بی ادعا بودن، بی منت کار کردن و جاه طلب نبودن از ارزش های مهم انسانی است که دکتر صالحی نمونه بارز این ارزش های مهم بوده و هست که باید الگویی برای همه استادان و همکاران باشد.

رییس دانشکده تغذیه و علوم غذایی، اضافه کرد: کسب توانمندی اگر چه بسیار مهم است و دانشجو باید در دوره تحصیل کسب کند، اما انتقال این توانمندی به جامعه و مردم مهم تر و سخت تر است که دکتر صالحی در راستای رسیدن به این هدف تلاش بسیار زیادی داشت و وظیفه ما است که این تلاش را قدر بدانیم و فراموش نکنیم که برای رسیدن به این هدف چقدر تلاش صورت گرفت.


او دکتر صالحی را آغازگر یک موج بزرگ معرفی کرد که موجب شناخت علم تغذیه در جامعه و بین عموم مردم و در سازمان های مختلف شده است و یادآور شد: این حرکت بزرگ شایسته ارج گذاری و تقدیر است و از افتخارات دانشکده به حساب می آید.

معاون آموزشی دانشکده تغذیه و علوم غذایی شیراز گفت: بهترین پاداش یک استاد این است که شاگردانش تا ابد شاگرد او باقی بمانند، رسالت معلم رسالتی الهی است که علاوه بر انتقال دانش در حوزه های بشری، تربیت نیروی انسانی برای جامعه را به عهده دارد.


"زهره مظلوم" افزود: دکتر صالحی استادی است که سه واژه شکست، خستگی و بازنشستگی برایش مفهومی ندارد؛ او متعلق به یک سیستم نبوده و هیچ وقت خود را محدود به دانشکده نکرده و فعالیت او در تمام جامعه مشهود بوده و هست.

او اضافه کرد: از زمان آشنایی با دکتر صالحی، او را استادی سخت کوش، متواضع و با اخلاق یافتم.


دکتر "نجمه حجازی" و دکتر "سیاووش باباجعفری" دیگر سخنرانان این آیین بودند.

نام:
ایمیل:
* نظر: