پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۲۱:۳۲:۰۱
کد خبر: ۹۵۸۴۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷
جایزه نوبل جوانان ؛
عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شیراز برنده جایزه جهانی علوم شد .
 به گزارش سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس به نقل از صدا و سیمای استان فارس ، بختیاری ، مدیر روابط عمومی دانشگاه صنعتی شیراز گفت: جمشید آقایی ​، دکترای مهندسی برق قدرت به عنوان یکی از 5 دانشمند برتر جوان زیر 40 سال ، جایزه بین المللی یوسرن در زمینه علوم فیزیک  را به دست آورد.
وی افزود:چهار دانشمند برتر دیگر ، از کشورهای بلژیک ، هلند ،آمریکا و یک دانشمند ایرانی الاصل از دانشگاه هاروارد هستند که در زمینه های علوم پزشکی،علوم اجتماعی،علوم فرمال و بیولوژیک برگزیده شدند.
یوسرن شبکه علمی آموزشی و پژوهشی جهانی است که اعضاء آن را دانشمندان برنده جایزه نوبل و دانشمندان یک درصد برتر دنیا که هرساله از سوی موسسه isi معرفی می شوند تشکیل می دهند.
نخستین جشنواره و کنگره بین‌المللی شبکه جهانی آموزش و پژوهش‌های علمی، 8 تا 10 نوامبر ( 18 تا 20 آبان ) به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد .
جایزه جهانی یوسرن از امسال پایه ریزی شده و در جوامع علمی جهان ، به نوبل جوانان مشهور است.
این کنگره در سال 2017 در دانشگاه خارکیف اوکراین و درسال 2018 در وین برگزار می‌شود.
فرانسه نیز یکی از کشورهای کاندید برای میزبانی این کنگره در سال 2019 میلادی است.
بیش از دو هزار و 200 نفر از بیش از 60 کشور دنیا عضو فعال شبکه علمی آموزشی و پژوهشی جهانی هستند .
جمشید آقایی متولد 1360 فوق لیسانس و دکترای مهندسی برق-قدرت از دانشگاه علم و صنعت ایران و پسا دکترا از دانشگاه ولنگانگ استرالیا ، دانشیار مهندسی برق قدرت دانشگاه صنعتی شیراز و جزء ١ درصد دانشمندان برتر جهان در سال ٢٠١٥ از سوی موسسه جهانی ISI است .
انتشار بیش از 90 عنوان مقاله علمی در ژورنال های معتبر بین المللی ، ارایه بیش از ٥٠ مقاله در کنفرانس های ملی و بین المللی ، عضو هیئت داوران مجلات علمی بین المللی ، عضو برجسته (senior member) انجمن مهندسین برق و الکترونیک دنیا (ieee) و اخذ جایزه تلاش (endeavour award) از سوی وزیر علوم استرالیا از جمله افتخارات این دانشمند جوان ایرانی است .
نام:
ایمیل:
* نظر: