شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۷:۴۸:۱۷
کد خبر: ۹۶۶۷۸
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۸
مسؤول سپاه عشایر فارس خبر داد
مسؤول سپاه عشایر استان فارس گفت: توجه به اقتصاد مقاومتی و اشتغال‌زایی در صنایع تبدیلی، پرورش طیور و دام‌های سبک و سنگین، زنبورداری، تولید قارچ و صنایع‌دستی عشایر و نیز ایجاد بیش از 300 شغل از جمله برنامه های سپاه عشایر در اقتصاد بوده است است.

به گزارش سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری استان فارس سرهنگ پاسدار عیسی افسری عصر دیروز با اشاره به اینکه به مناسبت هفته بسیج بیش از 400 ویژه‌برنامه فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و عمرانی از سوی سپاه عشایر این استان در حال برگزاری است ، اظهار داشت: نشست سران و نخبگان عشایری، برپایی حلقه‌های صالحین، مسابقه‌های ورزشی، تیراندازی، بهره‌برداری از شش سوله و خدمات رایگان پزشکی از جمله برنامه‌های هفته بسیج از سوی این سپاه است.

وی با اشاره به اینکه مأموریت سپاه عشایر جذب، آموزش و سازمان‌دهی بسیج ده‌ها میلیونی عشایر کشور است، افزود: در سال جاری 500 اقدام امنیتی با کمک نیروی انتظامی، شرکت در ایست و بازرسی و یک‌هزار گشت عملیاتی، توزیع سلاح‌های شکاری مجوزدار در 600 منطقه عشایری و شرکت در آئین‌های مذهبی و عشایری و نیز فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر از جمله فعالیت‌های این نهاد عشایری بوده است.

مسؤول سپاه عشایر فارس خاطرنشان کرد: جامعه عشایری با تقدیم بیش از یک‌هزار و 200 شهید به انقلاب اسلامی یکی از جوامع مولد و تأثیرگذار در تولید و نیز توسعه پایدار بوده که در این زمینه از سال 1392 تاکنون 4.5 میلیارد تومان تسهیلات به عشایر پرداخت شده است.

افسری تصریح کرد: توجه به اقتصاد مقاومتی و اشتغال‌زایی در صنایع تبدیلی، پرورش طیور و دام‌های سبک و سنگین، زنبورداری، تولید قارچ و صنایع‌دستی عشایر و نیز ایجاد بیش از 300 شغل از سوی این نهاد صورت گرفته است.

وی در پایان اظهار داشت: برابر سرشماری سال 1385 جمعیت عشایر استان فارس به بیش از 150 هزار نفر رسیده است که پیش‌بینی می‌شود با اسکان این جامعه مولد تعداد آنان به 500 هزار نفر برسد.

 

نام:
ایمیل:
* نظر: