شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۲۲:۲۸:۵۰
کد خبر: ۹۷۰۷۸
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸
مسؤول اداره تولیدات دامی جهاد کشاورزی لارستان خبر داد
مسؤول اداره تولیدات دامی جهاد کشاورزی لارستان، گفت: یک واحد پرورش بلدرچین با ظرفیت تولید 5 هزار قطعه در هر دوره، در روستای دنگز این شهرستان در حال فعالیت است.

به گزارش سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس به نقل از خبرگزاری فارس  از لارستان، غلامرضا صدیقی در بازدید از واحد پرورش بلدرچین روستای دنگز این شهرستان در جمع خبرنگاران بابیان اینکه این واحد فعالیت خود را از سال 1390 و با 500 قطعه بلدرچین آغاز کرده است، اظهار داشت: این واحد با گسترش فعالیت‌ها توانسته است تولیدات خود را تا 10 برابر افزایش دهد و علاوه‌بر تولید بلدرچین، جوجه یک‌روزه و بلدرچین مولد را نیز به فروش برساند.

وی افزود: بلدرچین پس از رسیدن به سن بلوغ به‌مدت یک‌سال تخم‌گذاری می‌کند و متوسط تخم‌گذاری در این مدت حدود 200-150 تخم خواهد بود.

مسؤول اداره تولیدات دامی جهاد کشاورزی لارستان تصریح کرد: جوجه‌های به‌دست‌آمده پس از گذشت 35 تا 45 روز به وزن کشتار می‌رسند که بسته به نوع و نژاد حدود 140 تا 220 گرم است.

صدیقی درباره خصوصیات پرنده بلدرچین، یادآور شد: این پرنده با جثه کوچک، رشد سریع، سن بلوغ جنسی و جسمی پائین، فاصله نسلی کوتاه، نیاز‌کم به محیط پرورش ازنظر مساحت، میزان تخم‌گذاری و ویژگی‌های غذایی بالا، یکی از پرطرفدارترین رشته‌های زیرشاخه پرورش طیور محسوب می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: