چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۸:۰۱:۰۲
کد خبر: ۹۷۴۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۹
مدیر تبادل و نشر دانش معاونت دانش و پژوهش سپاه فجر خبر داد :
مدیر تبادل و نشر دانش معاونت دانش و پژوهش سپاه فجر گفت : به مناسبت هفته پژوهش و در راستای اشاعه فرهنگ علم و پژوهش ، جشنواره امام علی (ع) برگزار می گردد .

به گزارش خبرنگار سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس ، امید سیاری در گفتگو با خبرنگار سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس گفت : علم و پژوهش یکی از اساسی‌ترین نیازها برای نیل به پیشرفت و توسعه همه جانبه کشور است که قدرت و استقلال هر کشوری بر پژوهش و تولید علم استوار است و امروزه موفقیت و توسعه پژوهش در هر جامعه، نیازمند گسترش رویکرد پژوهشی در آن جامعه است که هفته پژوهش فرصت مناسبی می باشد تا مردم با اهمیت علم و دانش بیشتر آشنا شوند .

وی افزود : در این هفته مردم با اهمیت پژوهش، نقش، جایگاه و تأثیر آن در اداره سازمان‌ها، اداره کشور و جامعه و بهبود وضع زندگی شهروندان آشنایی بیشتری پیدا کنند و از زاویه‌ای دیگر در جریان کارکرد مؤسسات، سازمان‌ها و مجموعه‌هایی که ماهیت وظایفشان، پژوهشی است قرار گیرند.

مدیر تبادل و نشر دانش معاونت دانش و پژوهش سپاه فجر با تأکید بر اینکه هفته پژوهش فرصتی است تا مردم و دوستداران علم و پژوهش با یکدیگر به تعامل بپردازند ، اظهار داشت : معاونت دانش و پژوهش سپاه فجر نیز که گام های مناسبی را در راستای تولید ، اشاعه و ترویج فرهنگ علم و دانش برداشته است ، در این هفته برنامه های مختلفی را تدارک و برنامه ریزی کرده است که در طول هفته پژوهش به انجام آن خواهد پرداخت .

امید سیاری اضافه کرد : یکی از مهمترین برنامه هایی که در این هفته توسط معاونت دانش و پزوهش سپاه فجر دنبال می شود ، برگزاری جشنواره دانشی امام علی (ع) می باشد که تلاش می شود ابن برنامه به نحوی مطلوب در این ایام برگزار شود .

وی در خصوص اهداف برگزاری این جشنواره ، اظهار داشت : تقدیر از نخبگان محیطی و افرادی که در برنامه های مختلف علمی اعم از پروژه ها ،تیم های اندیشه ورزی ، تجربه نگاری ، نشریات و فصلنامه های علمی حضور فعالی داشته اند از اهداف اصلی این جشنواره می باشد .

سیاری در ادامه توضیحات خود در خصوص اهداف این جشنواره ، بیان کرد : علاوه بر شناسایی و حمایت از نخبگان درون سازمانی ، حمایت از مخترعین و نخبگان بسیجی از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره می باشد که بسیاری از این افراد در طول سال از طرق مختلف شناسایی شده اند و در این جشنواره مورد تقدیر قرار می گیرند .

وی در ادامه با اشاره به اینکه در کنار این جشنواره ، نمایشگاه محصولات و دستاوردهای دانشی معاونت دانش و پژوهش و سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس نیز برپا می شود ، تصریح کرد : کلیه افرادی شرکت کننده در این جشنواره می توانند علاوه بر شرکت در جشنواره و آشنایی با عرصه های فعالیت معاونت دانش و پزوهش سپاه فجر ، از نزدیک با دستاوردهای دانشی این معاونت و سازمان بسیج علمی نیز آشنا شوند و کتاب رایگان دریافت کنند .

مدیر تبادل و نشر دانش معاونت دانش و پژوهش سپاه فجر ، در پایان خاطر نشان کرد : علاوه بر برگزاری نمایشگاه و جشنواره دانشی ، برنامه های متنوع دیگری از قبیل سرکشی از خانواده های شهدای علمی استان ، ارسال پیامک های پژوهشی ، نشست خبری معاون دانش و پژوهش با اصحاب رسانه ، توزیع کتاب و بازدید از پایگاه استنادی جهان اسلام نیز تدارک دیده شده است که در طول هفته پژوهش اجرا خواهد شد .

 

نام:
ایمیل:
* نظر: