شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۲۲:۰۹:۵۳
کد خبر: ۹۷۵۳۴
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۹
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه شیراز خواستار شد
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه شیراز گفت: طرح‌های پژوهشی باید همانند شرکت‌های دانش‌بنیان از شمول مالیات خارج شوند.

به گزارش  سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس به نقل از خبرگزاری فارس ، احمد عریان عصر امروز در آیین تقدیر از پژوهشگران برتر فارس و اختتامیه نمایشگاه هفته پژوهش اظهار داشت: امروز پس از گذر از نسل اول و دوم پژوهش و تحقیقات دانشگاهی باید به نسل سوم تولید علم برسیم که مرحله ورود نتایج تحقیقات به عرصه تولید و بازار است.

وی افزود: برای دستیابی به تولید محصول دانش‌بنیان باید سنگ بنا را از آموزش‌ و پرورش بگذاریم و در تمام دستگاه‌ها و ادارات تولید ایده و خلاقیت مورد توجه قرار گیرد و سازوکار آن ایجاد شود.

عریان با بیان این‌که هنوز با دانشگاه نسل سوم فاصله داریم، ابراز داشت: در عرصه علم به‌مانند حوزه‌های ورزشی و فوتبال باید بر روی تیم‌های علمی استان و شهر خود تعصب داشته باشیم و دانشگاه‌های قوی فارس را که در برخی شاخص‌ها برتر کشور هستند قدر بدانیم و حمایت کنیم.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه شیراز بیان کرد: طرح‌های پژوهشی و کاربردی را به دانشگاه‌های استان خودمان واگذار کنیم و باور داشته باشیم که دانشگاه‌های ما می‌توانند مشکلات استان را حل کنند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر بنابر مصوبه وزارت علوم که به سازمان‌ها و دانشگاه‌ها ابلاغ‌شده دانشگاه‌های مادر استان‌ها مجوز دارند پروژه‌های مراکز علمی را مورد تائید قرار دهند اما در فارس هنوز این هماهنگی انجام‌نشده و حوزه بیمه و تأمین اجتماعی آن را بر عهده‌دارند و محققان ما 16.7 درصد حق بیمه می‌پردازند درحالی‌که حق بیمه پروژه‌های تحقیقاتی و پژوهشی در استان‌های دیگر صفر تا حداکثر سه درصد است.

عریان ابراز داشت: مسأله مالیات نیز مشکل دیگر در حوزه پژوهش استان فارس است که برخی طرح‌ها تا 20 درصد مالیات می‌پردازند درحالی‌که طرح‌های تحقیقاتی مانند شرکت‌های دانش‌بنیان از شمول مالیات معاف هستند و این روال در استان‌های دیگر اجرایی شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: