چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۱:۲۰:۰۱
کد خبر: ۹۷۶۷۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۳
نگاهی به اختراعات پذیرفته شده در کارگروه الکترونیک ؛
علیرضا سیدی دانشجوی دانشگاه صنعتی باهنر موفق به ساخت داستگاه فوق استریلی برای بیمارستان ها شده است که این دستگاه توانست نظر کارشناسان الکترونیک سازمان بسیج علمی را جلب کند .

به گزارش خبرنگار سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس ، کارگروه الکترونیک در هفته اخیر با حضور مدیر مرکز هدایت و حمایت ، کارشناسان حوزه الکترونیک و همه مخترعین این حوزه و دفاع از طرح ها و ایده ها خود در مکان مدیریت هدایت و حمایت از مخترعین و مبتکرین سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان برگزار شد .

در این کارگروه یکی از محصولاتی که مورد تأیید کارشناسان قرار گرفت ، دستگاه فوق استریلی بود که توسط علیرضا سیدی دانشجوی خلاق و مبتکر دانشگاه صنعتی باهنر ساخته شده بود .

این دستگاه داری ویژگی های منحصر به فردی از قبیل اشعه ماورای بنفش ، سیستم انتقال مواد شیمیایی ، هیترهای خشک کننده و سیستم خنک کننده می باشد که علاوه بر اینکه می تواند آزمایش پارامترهای اصلی خون را در شرایط اضطراری به سرعت انجام دهد ، به راحتی قابل حمل است و با قیمتی بسیار پایین تر از نمونه های خارجی تولید و تجاری سازی شود .

این محصول که ویژگی های منحصر به فرد دیگری نیز داشت در نهایت با نظر قاطع کارشناسان مبنی بر جدید بودن ، نوآوری در طرح و نداشتن نمونه خارجی مورد تأیید قرار گرفت تا اولین مرحله حمایت سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس از این طرح شکل گیرد .

نام:
ایمیل:
* نظر: