چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۵:۰۷:۵۴
کد خبر: ۹۷۸۹۵
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۱
در راستای استفاده از ظرفیت های علمی برگزار شد :
با توجه به اهمیت توجه به نخبگان و مخترعین ، جلسه مشترک جمعی از مسئولین سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس و شورای عالی ایده های برتر دانشگاه شیراز برگزار شد .

به گزارش خبرنگار سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس ، امروزه حمایت از مخترعین و نخبگان جامعه کلید حل بسیاری از مشکلات صنعتی و اقتصادی کشور می باشد که در   صورت حمایت مناسب از آنها می توان در آینده شاهد شکوفایی صنعت و اقتصاد بود .

سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس با توجه به ظرفیت های خود و دیگر مراکز علمی استان ، تمام تلاش خود را جهت حمایت از مخترعین و مبتکرین و حمایت از آنها بکارگیری کرده است .

در همین راستا با رایزنی های صورت گرفته ، جلسه مشترکی بین سازمان بسیج علمی استان و شورای عالی ایده های برتر دانشگاه شیراز برگزار شد .

در این جلسه که با حضور سجاد نوروزی ؛ مدیر مرکز هدایت و حمایت از مخترعین و مبتکرین ،  مسعود تمدن ؛ مسئول مرکز رشد الکترونیک ، فرشاد زارع ؛ مدیر مرکز رشد شیمی و علی محمدی ؛ مدیر ایده های برتر و حسین حسینی مدیر شورای علمی دانشگاه شیراز برگزار شد ، راهکارهای حمایت از مخترعین و استفاده از ظرفیت های مشترک علمی مورد بررسی قرار گرفت .

در ابتدای جلسه علی محمدی مدیر ایده های برتر دانشگاه شیراز گفت : در دانشگاه شیراز حمایت های مناسبی از دانشجویان نخبه و مخترعین به عمل می آِید که دانشجویان مختلف در صورت نیاز می توانند با مراجعه به این مرکز از حمایت مالی ، مشاوره علمی ، حمایت مالی و سایر حمایت ها برخوردار شوند .

در ادامه این جلسه سجاد نوروزی ؛ مدیر مرکز هدایت و حمایت از مخترعین و مبتکرین سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس به ارائه نقطه نظرات خود پرداخت .

نوروزی گفت : سازمان بسیج علمی با توجه به ظرفیت های خود ، حمایت های بسیار مناسبی ار مخترعین و طرح های آن ها انجام می دهد که در گام اول ایده های آن ها در کارگروه های تخصصی مورد بررسی قرار می گیرد و در صورتی که طرح مخترعین دارای توجیهات علمی و منطقی باشند مورد حمایت های مالی سازمان قرار می گیرند .

وی افزود : طرح های مخترعین پس از اینکه نمونه اولیه آنها ساخته شد ، در صورت داشتن ظرفیت اقتصادی و صنعتی ، حمایت های لازم از آنها جهت تجاری سازی محصولات نیز به عمل می آید که تا این لحظه چندین نمونه آنها در سازمان بسیج علمی تجاری سازی شده و روانه بازار شده است .

مدیر مرکز هدایت و حمایت از مخترعین و مبتکرین در پایان ضمن اشاره به ظرفیت های مشترک علمی خاطر نشان کرد :تفاهم نامه همکاری های علمی در خصوص حمایت های مالی ، انتقال طرح های برتر به مراکز رشد ، تشویق نخبگان و برپایی نمایشگاه های مختلف در راستای رشد و شکوفایی محترعین می تواند زمینه را برای همکاری های بیشتر فراهم کند که این امر می بایست در دستور کار قرار گیرد .

به گزارش خبرنگار سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس ، در نهایت این جلسه با تفاهم اعضا در خصوص پیگیری تفاهم نامه همکاری های مشترک به پایان رسید .

 

 

نام:
ایمیل:
* نظر: