جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۹:۳۴:۱۲
کد خبر: ۹۷۹۰۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۴
با حمایت های سپاه عشایر استان فارس کارگاه پرورش و تولید قارچ خوراکی افتتاح شد .

به گزارش خبرنگار سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس ، اقتصاد مقاومتی روشی برای مقابله با  تحریم ها می باشد و در شرایطی که صادرات و واردات برای آن کشور مجاز نمی‌باشد. معمولاً دولتها پس از مواجهه با بحران‌های اقتصادی و تهدید به تحریم به سمت اقتصاد مقاومتی و مقاوم‌سازی نظام اقتصادی حرکت می‌کنند و در شرایط فشار و تحریم، تلاش می شود برای بی اثر کردن تحریم ها، وابستگی‌های خارجی کاهش یابد و تولید داخلی کشور افزایش یابد.

در چندین سال اخیر و با شدت یافتن تحریم های یک جانبه و غیرانسانی غرب علیه جمهوری اسلامی ایران با هدف تضعیف انقلاب اسلامی و متوقف کردن برنامه های صلح آمیز هسته ای ایران، واژه ی جدید "اقتصاد مقاومتی" در سال 1389 از سوی مقام معظم رهبری به ادبیات اقتصادی کشور اضافه شد. 

نامگذاری هوشمندانه سالهای اخیر معظم له، با عناوین اقتصادی بیانگر اهمیت موضوع اقتصاد بود و همین امر مسئولیت دانشگاه ها، دستگاه های اجرایی و نهاد های مردمی و بسیجی را مضاعف کرده است.

از همین رو همانطور که بسیجیان در جنگ دفاع مقدس به ندای حضرت امام(ره) لبیک گفتند و در مقابله با استکبار جهانی پیروز و سربلند بیرون آمدند، در پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری و تحقق اقتصاد مقاومتی نیز وظیفه بزرگی را بر عهده گرفتند و موفق عمل کردند.

بسیج به عنوان بازوی قدرتمند انقلاب اسلامی ایران در راستاي تحقق تدبير اقتصاد مقاومتي كه توسط رهبر معظم انقلاب اسلامي تبيين شده فعاليت‌هاي مثمر ثمري انجام داده است که حمایت از تولیدات داخلی نمونه ای از این فعالیت ها می باشد .

در همین راستا کارگاه پرورش قارچ با حمایت های بسیج عشایر استان فارس با قابلیت اشتغالزایی برای تعدای از بسیجیان افتتاح شد .

 

نام:
ایمیل:
* نظر: