سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۷:۵۰:۵۹
کد خبر: ۹۸۰۵۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵
شیراز
استاندار فارس گفت: در آیینی با حضور وزیر علوم و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری استان فارس به‌عنوان استان برتر تحقیق و پژوهش معرفی شد.

به گزارش سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس به نقل از خبرگزاری از شیراز، سید محمدعلی افشانی در جلسه کارگروه اشتغال فارس که با حضور وزیر تعاون برگزار شد، اظهار داشت: زیرمجموعه سرمایه‌گذاری شده توسط مجموعه‌های اقتصادی تأمین اجتماعی در نسبت با جمعیت و سهم اقتصادی فارس ارزیابی شود که اگر کمبودی وجود دارد برطرف شود.

وی افزود: نیروی انسانی باید جای نفت را بگیرد و دیروز در جلسه پژوهش و تحقیقات و نقش آن در توسعه که با حضور وزیر علوم و معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد از استان فارس و بنده به نمایندگی از مجموعه مدیران استان تقدیر به‌عمل آمد و لوح برتر را دریافت کردیم و دکتر ستاری بیان کردند که ظرف سال گذشته 20 هزار میلیارد تومان فروش شرکت‌های دانش‌بنیان بوده و این نشان می‌دهد که توسعه دانش‌بنیان دارد نقش خود را پیدا می‌کند.

نماینده ارشد دولت در فارس ادامه داد: نیروی انسانی در حال پیدا کردن جایگاه خود است و همه ما باید به این اندیشه باشیم که سهم ما در تولید دانش و محصولی که پایه آن دانش است افزایش یابد که اگر با برنامه‌ریزی و هماهنگی این کار انجام شود بخش بزرگی از بی‌کاری رفع خواهد شد.

وی سپس خواستار سرمایه‌گذاری شرکت شستا در پروژه انتقال کارخانه سیمان فارس از شیراز به خرامه شد و افزود: این کارخانه به لحاظ شرایط زیست‌محیطی مشکل داشته و نیاز به 150 میلیارد تومان اعتبار برای اتمام دارد و 30 میلیون یورو تسهیلات ارزی از محل منابع صندوق توسعه ملی برای آن مصوب شده که نیاز به تضمین ارز دارد.

سرمایه‌گذاری شستا در انتقال کارخانه پشم‌شیشه و بیمارستان 500 تختخوابی به مساحت 25 هکتار در حسینی الهاشمی که در دولت قبل کلنگ زده‌شده و به‌شدت در آن منطقه موردنیاز است دیگر مواردی بود که افشانی به آن پرداخت.

استاندار فارس ابراز داشت: در فارس هر 7 هزار نفر بیمه‌شده یک‌تخت بیمارستانی در اختیار دارد که این رقم نصف متوسط کشور بوده و مناسب است تأمین اجتماعی در این زمینه به ما کمک کند.

این مسئول عنوان کرد: منطقه‌ویژه گردشگری پارسه و پاسارگاد با همکاری شرکت‌های زیر نظر شستا قابل توصیه است و همچنین سرمایه‌گذاری شرکت تأمین دارو در طرح‌های تولید دارو و احداث هتل پنج ستاره در شهر شیراز با سرمایه‌گذاری 700 میلیارد ریال و احداث و تکمیل پروژه‌های شروع‌شده و نیمه‌تمام یا کلید نخورده در شهرستان‌های فارس نیز از مواردی است که جا دارد تأمین اجتماعی به ما کمک کند.

احداث مرکز آموزش هتلداری و گردشگری، تقویت مجدد منطقه جنوب هواپیمایی آسمان، افزایش سهم صندوق کارآفرینی امید در استان و راه‌اندازی سالیانه حداقل 100 صندوق خرد فعالیت زنان روستایی با تأمین 2.5 میلیارد ریال کمک بلاعوض از دیگر مواردی بود که استاندار فارس خواستار کمک تأمین اجتماعی در آن شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: