کد خبر: ۹۸۱۹۶
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹
گزارش خبری تحلیلی:
به گزارش تنویر ، پس از سفر دکتر قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت به شهرستان فسا(اینجا) که در نوع خود بی سابقه و بی نظیر محسوب می شد، شایعات مربوط به رفتن و استعفای دکتر عسکری که تا چند روز قبل از آن در فضای مجازی شهرستان دست به دست می شد و فسایی در خبر شماره 8601 در تاریخ 3 آذرماه 1395 (اینجا) خود بدان پرداخته بود و از قول دکتر عسکری نوشته بود: "استعفا نداده ام و آنچه مطرح میشود شایعه است" رنگ باخت.

پس از ان نیز امام جمعه محترم در خطبه های نماز جمعه به صراحت اعلام کرد که "پیام حضور وزیر بهداشت در فسا، شایستگی و لیافت رئیس متدین و جوان دانشگاه علوم پزشکی فسا آقای دکتر عسکری است" تا اتمام حجتی باشد بر کسانی که با فضاسازی سعی در تخریب رئیس دانشگاه علوم پزشکی فسا را داشتند.

حال با گذشت نزدیک به یک ماه بعد از این سفر، مجدداً  توپخانه تخریب برخی گروه ها و کانالهای تلگرامی به سمت موفق ترین مدیر شهرستان نشانه رفته و بدون رعایت اخلاق و انصاف دائم در حال آتش است.

به گفته یکی از فعالان فضای مجازی شهرستان، این پیامها عموماً از یک دفتر خاص منتشر و به نوعی تسویه حساب سیاسی و تلاش برای کسب جایگاه مهم دانشگاه علوم پزشکی به هر قیمتی است.

این فعال فضای مجازی می افزاید: کسب پست به هر قیمتی ، مثال کسب رای به هر قیمتی، نکوهش شده و عاقبت به خیری ندارد و توصیه ام به این عده ی خاص این است که در رفتارهای خود قدری تقوا را رعایت کنند.

او می افزاید: ملاک تغییر اگر کارنامه باشد که عسکری جزو موفق ترین مدیران شهرستان است. اگر بر اساس اولویت باشد که اشتغال و صنعت شهرستان اولویت بیشتری دارد و اگر تسویه حساب سیاسی است که عسکری طی این مدت کار سیاسی نکرده و عملاً این رفتارها ظلم به مظلوم است.

به گزارش خبرنگار ما همه ی این تخریب ها درحالی صورت میگیرد که دکتر عسکری جزو سه رییس دانشگاه کشور است که در کمیته کشوری اعتباربخشی دانشگاه حضور دارد و امسال نیز موفق به کسب رتبه برتر استان فارس در ارزیابی عملکرد و دستگاه برگزیده در طرح تکریم ارباب رجوع شده است.

جالب اینجاست که دکتر عسکری یکی از دو نماینده دکتر قاضی زاده وزیر بهداشت در دوره فلوشیپ سازمان بهداشت جهانی بود که با انتخاب مستقیم ایشان به این سفر اعزام شده است.

با اين حال، به نظر مي آيد تغییر عسکری و پذيرش آن از سوي وزیر بهداشت، در چنين شرايطي منطقي و به سود شهرستان نباشد. آنهم دولتي كه برخلاف دولت پیشین و رييس وقتش احمدي نژاد، اعتقادي به تغيير آني، هيجاني و احساسي ندارد و بيشتر مشكلات درون خانوادگي را در "پستو" حل مي كند نه در فضاي عمومي و با سه طلاقه كردن عضو خانواده! 

گوآنکه اگر قرار به "تغيير" باشد، برخي مدیران کم کار و پرایراد، به مراتب سزاوارتر و مستحق ترند تا عسکری. انهم رئیسی كه اولاً صرف عقبه ي علمی و تحصیلی اش به عنوان برترین دانشجوی پزشکی کشور، کفایت افتخار میکند! 
و ثانیاً برخوردهای منطقی وی در برابر منتقدان تند مزاج، خرده گیران و عیب جویان، بی تقواها، بر این حرف صحه می گذارند که عسکری علی رغم سن پایین مدیریتی خود بسیار پخته عمل کرده و پتانسیل الگو شدن را داراست.

اما كيست كه باور نداشته باشد هر رئیسی جز عسکري بر كرسي دانشگاه علوم پزشکی فسا در دولت يازدهم تكيه زده بود، با این افتخارات بي شك به عنوان فخر مدیران دیگر معرفی و تجلیل میشد؟

 سزاوار نيست چنين كسي، حال كه تهاجمات به واسطه ي همان عقبه و سابقه اش بي اثر شده و اندك اندك، از همين ويژگي اش عبور كرده و خود "عليرضا عسکری" را نشانه گرفته، خطايش را "دوچندان" ببينيم و زبان به نكوهش باز كرده ، پشتش را خالي و غيرمسؤولانه از او انتقاد كنيم... و عجيب تر آنكه ويژگي هايي چنين منحصربفرد را بر طاقچه نهيم و پای را از كفش "تغيير" برون نكنيم!

عسکری البته مثل هر انسانی خالي از اشكال نيست اما از سوي ديگر به نظر نمي رسد پذيرش فشار برای تغییر عسکری، به سود دولت و شهرستان باشد و با عقل و منطق اعتدال سازگار! حتي اگر تمام اشكالاتي كه منتقدان به او مي گيرند، حق باشد و عين صواب ! آنهم در شرايط فعلي كه بهداشت و درمان شهرستان در شرایطی ارام جایگاه مناسبی را در فارس و کشور دارد، قدم گذاردن در چنين مسيري، بحراني ژرف و صعب العبور را موجب خواهد شد كه مصداق كندن چاهي عميق بهر خویش است و یا، پای گذاشتن بر پوست خربزه که یقیناً سر صاحب پا را محکم به زمین خواهد کوبید! 

نكته ي عجيب در اين ميان، ماهي گیری برخي  صاحب نفوذان از آب گل الود است. چهره هایی كه در صورت دلسوزی برای شهرستان باید از رئیس فعلی حمایت می کرند به جاي حمايت از رئیس فعلی در چنين زمانه اي، با فشار واسطه وار، در پي معرفي خود به عنوان رئیس جدید هستند؛ برخی نیز سهم انتخابات گذشته خود را در این پست می بینند آنهم کساني كه نه تنها در ميان مديران مطلوب و موثر ، بلكه در شمار ضعيفترين و ناکارآمدترین ها هستند؛ ناکارآمدی و کم تدبیری هایی که شاید، خود پشت دیوار چنین حوادثی پنهان شده باشد! درواقع، در خيريت اين ماجرا براي وزیر بهداشت و شخص عسکری همين بس كه دوست و دشمن، ناکارآمد و باکفایت در مجموعه وزارت بهداشت را بخوبي شناخته و طبعاً ادامه ي حضورش در اين جايگاه، مي تواند با تغيير نگرش وي به برخي مسائل آغاز شود. 

حال تصور کنید عده ای چقدر باید کوته فکر باشند که بخواهند فردی با این جایگاه را از شهرستان حذف کنند.

 
نام:
ایمیل:
* نظر: